חיפוש

תפסו אותי עם גראס בצבא מה עושים?

נתפסת עם גראס בצבא? קודם כל חשוב שתהיה אקטיבי ותכיר את החוק הצבאי במקרה הזה. חשוב שתבין מה אפשר לעשות כדי לגרום למינימום נזק עכשיו ובעתיד. אז קחו נשימה עמוקה ולצד הצער ואולי קצת פחד תהיו פרו אקטיביים ותדאגו לצמצם נזקים.

יש כמה שאלות מצוינות שכדאי שתכיר ותדע איך לענות עליהם – מה העונש הצפוי לך?

מה תוכל לעשות כדי להגן על עצמך וכדי לעזור לעצמך? מי ישפוט אותך? ולא פחות חשוב – מה הרישום הפלילי במקרה בו נתפסת עם גראס בבית או בבסיס והאם יש הבדל בין השניים?

קודם כל חשוב להבין שלמרות שאולי בישראל בחלק מהמצבים נראה כי מקלים דעת בעניין סמים קלים, זה לא המצב כשמדובר על חיים שעבר עבירת סמים בצבא. מבחינת המערכת שימוש בסמים יכול להשפיע על שיקול דעתו של החייל ולפגוע ביכולת המבצעית שלו.

בתור אזרח סביר להניח שלא יוגש נגדך אפילו כתב אישום (תלוי כמובן בכמות ועוד גורמים), אך בתור חייל ייתכן ואף ייגזר עליך עונש מאסר בפועל.

חשוב שתדעו שגם אם נתפסתם מחוץ לבסיס אתם עדיין נחשבים לחיילים בעיני הצבא, גם כשאתם בבית ולכן חומרת הענישה תהיה שוות ערך לאם נתפסתם בבסיס.

 

מה חשוב לדעת?

ריכזנו לכם את הדברים החשובים ביותר לדעת במצב הזה

 

חקירה

תפתח נגדכם חקירה של מצ״ח על פי פקודת מטכ״ל. פירוש הדבר הוא שלא תוכלו להחקר ולהשפט ביחידה אלא תצטרכו להחקר על ידי מצ״ח.

מבחינת נהלים – יאסרו עליכם לנהוג הרכב צבאי עד לסיום ההליכים.

 

מי ישפוט אתכם?

ככל הנראה בית הדין הצבאי. מבחינת החוק אפשר גם לשפוט אתכם בבית הדין האזרחי אך בפועל זה לא קורה. במעמד המשפט חשוב מאד שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין טוב. בחרו עורך דין אמין עם מוניטין טוב שיכול להלחם בשבילכם. עורך דין צבאי – ניר ליסטר הוא אחד מעורכי הדין הטובים והמוערכים העוסק בנושא כבר שנים רבות ובעל נסיון עתיר. חשוב שתדעו אפילו שמדובר בבית דין צבאי ניתן לצמצם את הנזק הנוצר בעקבות העבירה.

 

רישום פלילי

לצערנו עם פתיחת המשפט יפתח כנגדכם רישום פלילי בדומה לכל אזרח המוגש נגדו כתב אישום. יחד עם זאת חשוב לדעת: אישום זה הוא בר מחיקה בעתיד ואנשים רבים מצליחים לרוב בסיוע עורך דין טוב למחוק את האישום. זה תהליך שאפשר לבצע אחרי שלושה וחצי שנים – החייל פונה אל הנשיא בבקשה לחנינה ופעמים רבות החנינה ניתנת.

לסיכום, נתפסתם עם גראס בעת שירותכם הצבאי נסו לא להכנס לפניקה. זיכרו שתוכלו למחוק את הרישום בתוך כמה שנים. תהיו אקטיביים – חפשו עורך דין טוב שיוכל לעזור לכם ולתמוך בכם במצב הלא פשוט הזה ויחד איתו תוכלו לצמצם נזקים.

באמצעות גראס

אולי יעניין אותך גם