חיפוש

שישה כללים לבחירת ביתן שומר המותאם בדיוק לצרכים שלכם

הם שומרים עלינו בכל יום ובכל לילה. בכניסה לכל מפעל, קיבוץ ומושב, חניון, מוסד חינוכי וגם אתר בנייה נמצא את ביתן השמירה, המכונה בשפה עממית "בוטקה". מבנה לא גדול, כמעט תמיד נייד, המיועד לשומר אחד או שניים. איך לבחור ביתן שיתאים לצרכים גם של השומר וגם של מעסיקיו, ועל מה כדאי לשים דגש? בכתבה זו ריכזנו את ששת כללי האצבע החשובים ביותר לקבלת החלטה מושכלת לפני רכישת ביתן שומר.

 

כלל אצבע ראשון: גודל הביתן הנדרש

להבנת הגודל הנדרש לביתן השמירה שלכם אנו ממליצים לבצע אפיון צרכים מעמיק:
מהם צרכי השמירה במקום? מבחינת כח אדם – כמה שומרים צריך בכל משמרת. מה השומר או השומרים אמורים לעשות במהלך המשמרת? כמה זמן מתוך כל משמרת הם ישהו בתוך הביתן וכמה מחוצה לו. האם יש ציוד טכני שצריך להיות בביתן? מה היקף הציוד הטכני הנדרש? כמה מקום הוא דורש בביתן והאם אפשר להגביה אותו או למקם אותו כך שלא יפריע לעבודת השומר.
לכל היבט כזה תהיה השפעה בקבלת החלטה על גודל הביתן, מספר לנו גורם מקצועי מחברת שדה , המתמחה במכירה והשכרה של מכולות, שירותים ניידים וביתני שומר (sade-m.co.il)

כלל אצבע שני: משך המשמרת

כמה שעות רצופות השומר או השומרים יהיו בביתן או בקרבתו?
ישנם ביתני שמירה המגיעים עם אפשרות ללינה, ויש גם אפשרות לאסלה במידה ואין שירותים קרובים.

כלל אצבע שלישי: מיגון נדרש

מה רמת הסיכון בשמירה במקום? האם הביתן יעניק מחסה בטוח לשומר?
ככל שהסיכון גבוה יותר, למשל בביתן שמירה בכניסה ליישובי יהודה ושומרון, או בביתן שמירה מחוץ לביתו של אח"מ, זה ישפיע על רמת המיגון של הביתן. רמות המיגון האפשריות הינן נרחבות ביותר וכוללות דלת כבדה ומאובטחת, סורגים ואפילו זכוכית חסינת ירי. בנוסף, מרבית הביתנים הממוגנים מתוכננים להכיל חלונות בכל צד, כדי לאפשר שדה ראייה רחב ככל שניתן לשומר.

האם הביתן מכיל ציוד טכנולוגי רגיש? היבט זה ישפיע על אבטחת הביתן ונעילתו.

 

כלל אצבע רביעי: נוחות

בימים עברו, ביתני השמירה לא היו משהו לכתוב עליו הביתה. הביתנים היו למעשה צריפים עשויים פח או עץ, שטולטלו ברוח חזקה, בערו מחום בקיץ והקפיאו את יושביהם בחורף. כיום, למרבה השמחה, ביתני השמירה מיוצרים מחומרים איכותיים המספקים איכות בידוד מעולה. בנוסף, בשנים האחרונות אנו מברכים על התייחסות המחוקק בנוגע לתנאי עבודה נאותים לשומרים.

הניסיון שלנו מלמד כי קיום תנאים אלו יבטיחו חווית עבודה נעימה ומוצלחת לשומרים שלכם:

  • לפחות שני חלונות, לצורך אוורור וגם לצורך מיגון
  • מיזוג אוויר, כדי שהשומר שלכם לא "ייטגן" בקיץ ולא יקפא בחורף
  • ביתן המבודד בפני חום, קור
  • ביתן המבודד מבפני רעש (לא בידוד חזק מדי שכן השומר בכל זאת צריך לשמוע מה קורה סביבו)
  • תאורה לימי חורף מעוננים ועבור משמרת ערב ולילה
  • עמדה נוחה למחשב (אם נדרש לשומר במהלך עבודתו)
  • שקעים לחשמל

ללא ספק, שומר שמרגיש שסיפקו לו תנאים נאותים יתגמל את מעסיקיו בהשתדלות נמרצת יותר בעת שמירתו.

 

כלל אצבע חמישי: ניידות

ביתן שומר הוא כמעט תמיד מבנה נייד, מאחר וזהו פיתרון נוח, מהיר וזול לנושא עמדת שמירה. בהרבה מקומות ומוסדות חשוב לשמור את האופציה להזיז את הביתן ממקום למקום. למשל, כמעט בכל אתר בנייה בימינו תמצאו ביתן שמירה זמני. עם סיום העבודות הביתן יועבר לפרויקט הבא, וכן הלאה.

 

כלל אצבע שישי: עיצוב

כיום, ביתני שמירה באים במגוון רחב מאוד של חיפויים, רמות גמר, צורות, גדלים וצבעים. אל תסתפקו ב"שטאנץ", בקשו לראות קטלוג מפורט ונסו לאתר מודל של ביתן שגם יענה על הצרכים הפרקטיים וגם יהיה משהו מחמיא ויפה לעין. ניתן אף למתג את ביתן השמירה על פי הצבעוניות של החברה או המוסד עליו הוא שומר. מובטח לכם שהשומרים שלכם יהיו מרוצים יותר ויעבדו בחריצות רבה יותר, כשירגישו שהשקעתם עוד אקסטרה מחשבה בעיצוב הביתן המשמש אותם בעבודתם.

 

 כיצד לבחור חברת בנייה לביתן השמירה שלכם?

  • בדקו מה רמת הניסיון של חברת הבנייה, ספציפית בתחום של ביתני שמירה. חברה בעלת ניסיון של מספר שנים סביר להניח שלמדה והתנסתה עם מגוון לקוחות במגוון של מצבים, ותוכל להעניק לכם ייעוץ חכם התפור לצרכים הייחודיים שלכם.
  • האם יש לחברת הבנייה קטלוג עשיר ואפשרויות מרובות לעיצוב הפנים של הביתן והתאמה לצרכים? אם כן, זהו סימן חיובי.
  • האם חברת הבנייה לוקחת אחריות מלאה על שינוע הביתן אליכם? שאלה שחשוב לשאול.
  • צאו לסיור שטח, עברו בין מספר ביתנים שהחברה סיפקה, שאלו את השומרים על החוויה שלהם ובמידת האפשר גם את המעסיקים שלהם.

מכולה

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »