חיפוש

שיפוצים בבית – X טיפים שחובה להכיר

שיפוץ הבית ההוא אירוע מרגש שמאפשר התחדשות והתעוררות פנימית. למרבה הצער הוא לעיתים קרובות הופך לסיוט מתמשך.  קבלנים רבים לא מבצעים את עבודתם נאמנה והלקוחות יוצאים מאוכזבים.

אם אתם רוצים ליהנות מהשיפוץ שלכם ולהרגיש מסופקים מהתוצאה, הכנו לכם כתבה עם הטיפים החשובים ביותר. סקרנים? בואו נתחיל!

 

טיפ ראשון – כלים לבנים

כלים לבנים הם כלי החרסינה וכלים סניטרים – כיור, ברזים אסלות ועוד. הכלים הללו לא כלולים במחיר של השיפוץ ואנו ממליצים לכם לקנות אותם בנפרד כיוון שהקבלן בדרך כלל ידרוש עליהם מחיר יותר גבוה.

 

טיפ שני – בחירת הקבלן

הקבלן הוא הדבר הכי חושב בשיפוץ, הוא ייקבע האם השיפוץ יהיה טוב ואיכותי. חשוב לבחור קבלן שרשום באמת ברשם הקבלנים כקבלן שיפוצים. הרבה טוענים כי הם אכן רשומים אך הם רשומים כתפקיד אחר – קבלן חשמל, הרחבת מבנים וכו'.

הסיווגים הרלוונטיים ברשם הקבלנים הם – בנייה, שיפוצים והרחבת מבנים. בנוסף, חשוב לבחור קבלן שקיבלתם עליו המלצות מלקוחות קודמים.

 

טיפ שלישי – כתב כמויות

חשוב לכתוב מראש הסכם על השיפוץ שמפרט את כל הפעולות שהקבלן צריך לבצע ואת המחיר של כל אחת מהן. חשוב ליצור הסכם מפורט כדי לא ליצור סיבוכים בהמשך – העלאות פתאומיות במחיר מצד הקבלן וכיוצא בזה. הסכם זה נקרא כתב כמויות ואתם חייבים להתעקש לכתוב כתב כמויות יסודי ומפורט.

 

טיפ רביעי – לוח זמנים

חשוב לקבוע מראש לוח זמנים – מועד משוער לסיום ומועדים של נקודות ציון חשובות בדרך. קבלנים רבים נוטים למרוח את הזמן ולא להתחשב בצרכים שלכם, לכן אתם חייבים ליצור לוח זמנים מוסדר ומוסכם מראש.

 

פריסת תשלום

חשוב שתקבעו מועדי תשלום בהתאם לתהליך העבודה. בזמן שהקבלן מסיים שלב משמעותי אתם תשלמו לו אחוזים מסוימים. חשוב להקפיד על כך למקרה והקבלן יתעכב או יפסיק באמצע את העבודה.

 

החומרים לשיפוץ

חשוב שתוודאו שהקבלן משתמש רק בחומרים עם אישור תו תקן. יש קבלנים לא ישרים שמשתמשים בחומרים בלי תו תקן כיוון שהם זולים יותר ובכך מורידים את איכות השיפוץ.

 

ביטוח צד ג'

חשוב שלקבלן יהיה ביטוח צו ג'. אמנם לא כיף לחשוב על מקרה בו ייגרם נזק לאחד מהמשפחה שלכם, אבל כדאי תעשו זאת. שיפוצים הם מתכון לסכנות כאלה לכן כדאי שתתכוננו מראש. אם לקבלן לא יהיה ביטוח צד ג' הוא לא יוכל לכסות על ההוצאות של הנזק שעלול לגרום.

 

לסיכום

כדאי שתתכוננו בצורה יסודית לשיפוץ כדי שתפיקו ממנו את המרב. שיפוץ הוא תהליך מהנה ומחדש, אך הוא מלא בבחירות קטנות שחשוב שתעשו אותן היטב. אם תעקבו אחר הטיפים לעיל אתם תהפכו את השיפוץ למהנה ואיכותי. אולי זה נשמע מאתגר וקשה, אבל קצת השקעה והשיפוץ יהיה מושלם. בהצלחה!

שיפוצים בבית - X טיפים שחובה להכיר

אולי יעניין אותך גם