חיפוש

שיפוץ אינסטלציה – האם זה מעלה את ערך הדירה?

שיפוץ אינסטלציה נשמע לנו כמשהו אפור וחסר חיים ויופי. מדהים להיווכח עד כמה הוא יכול להעלות את ערך הדירה או הנכס הקיים ברשותנו. השיפוץ יכול לבוא לידי ביטוי לא רק בהחלפת כל הצינורות המים והביוב, אלא גם בהחלפת הברזים, הכיורים, השיש או הקרמיקות, המרצפות, ואפילו קירות וצבע חדשים.

הכל תלוי בהיקף השיפוץ ובגימורים שנקבעו מראש עם הקבלן המבצע. הקבלן המבצע צריך להבין לא רק באינסטלציה, אלא גם בעבודות שיפוץ ובניה כוללות ונרחבות. לדוגמא אם הקבלן מחליף את הצנרת במקלחת, עליו להבין גם בריצוף, בהתקנת כלים סניטריים, בטיח ובשפכטל, וגם בצבע ובגימורים.

 

שיפוץ אינסטלציה מעלה את ערך הדירה במספר דרכים

  • כל החדרים "הרטובים" בבית, כדוגמת השירותים והמטבח יוחלפו או ישופצו, הכיורים, המקלחת, הטוש והברזים. כמובן שאם השיפוץ הוא בהיקף גדול אז גם השיש, הארונות והריצוף. מה שבאופן אוטומטי ימשוך יותר שוכרים וכך הדירה תהיה יותר מבוקשת, מה שיעלה באופן אוטומטי את הערך שלה.
  • הזרם במקלחת ובברזים יהיה יותר חזק מה שכמובן חשוב ויעלה את ערך הדירה.
  • במידה ורוצים למכור את הדירה, קבלות ואפילו צילומים ממהלך השיפוץ יוכיחו לקונה הפוטנציאלי את משמעות השיפוץ ואת העלאת הערך המשתמעת מכך. כמובן שבדירה שעברה שיפוץ אינסטלציה ברמה גבוהה לא יהיו נזילות, רטיבות או תקלות בצנרת בשנים הקרובות.

 

למה כדאי להעלות את ערך הדירה?

העלאת ערך הדירה תאפשר לכם להעלות את המחיר שלה. מחיר של דירה לא נקבע רק על פי הגודל והמיקום שלה, אלא לפי הנראות שלה, מספר החדרים ועוד. שיפוץ הדירה, אף הבסיסי ביותר כמו שיפוץ אינסטלציה, יוביל להעלאת הערך של הדירה.

למה זה משתלם? אם תרצו למכור אותה בעתיד תוכלו להרוויח עליה את ההפרש. אם שיפצתם אותה היא תוכלו מכור אותה ביותר כסף ובכך להרוויח סכום משמעותי.

 

מדוע שיפוץ אינסטלציה הוא משמעותי לאנשים?

אנשים רוצים להרגיש בבית שהם גרים בו כי הוא אסתטי ונעים. כשהאינסטלציה לא טובה התחושה הכללית בבית היא תחושה לא נעימה.

 

בכמה האינסטלציה תעלה את השווי של הדירה?

כיוון שלא מדובר בשיפוץ מאוד משמעותי ואינטנסיבי, אל תצפו להעלאה מטורפת. כשעושים שיפוץ כללי לדירה הערך שלה יכול לעלות בעשרות אלפי שקלים. אם תבצעו שינוי משמעותי באינסטלציה וברהיטים הנלווים – מטבח, קרמיה של האמבטיה ועוד – אתם תעלו את הערך בעשרות אלפי שלקים גם כן.

 

לסיכום

כדאי לכם לברר מראש עם אנשים שעשו את השיפוץ הזה לפני אם אתם רוצים לעשות אותו רק לשם העלאת ערך. כמו כן, חשוב שתבחרו קבלן מומלץ ומקצועי, אחרת העבודה תהיה לא איכותית והיא לא תוביל להעלאת ערך הדירה. חשוב לבצע שיפוץ מקיף בשביל להעלות את ערך הדירה בצורה משמעותית.

שיפוץ אינסטלציה- האם זה מעלה את ערך הדירה?

אולי יעניין אותך גם