חיפוש

עקרונות חשובים בתהליך של עיצוב הבית

עיצוב הבית הפרטי שלכם זו אבן דרך מרגשת בחיים. כל אחד רוצה שיהיה לו את הבי המושלם לגדל בו את הילדים שלו, ליהנות משקט ושלווה וליצור אווירה חמה ונעימה. איפה מתחילה הבעיה? אנשים רבים מעצבים את ביתם בעצמם מבלי עזרה ממעצבת פנים.

אמנם זהו צעד כלכלי חכם, אך אם אין לכם כישרון בתחום העיצוב כנראה שאתם תעשה טעויות רבות. עיצוב נשמע כמו מלאכה קלה, אך למעשה יש עקרונות בסיסיים עליו העיצוב מושתת.

כל תהליך עיצובי צריך להתחשב בדברם בסיסיים כמו – צבעים, שימוש בחלל, בחירת סגנון ועוד. רוצים לעצב בית בעצמכם ומחפשים טיפים לעיצוב? הכתבה הבאה במיוחד בשבילכם.

 

בחירת סגנון

הצעד הראשון הוא לדמיין את המראה הכללי של הבית – אם הוא יהיה בסגנון מודרני, כפרי, בוהו שיק וכיוצא בזה. בשלב זה אתם יוצרים את החזון לבית וחושבים על האווירה שאתם רוצים ליצור.

הכלל הכי חשוב בשלב הזה הוא ללכת עם הטעם האישי שלכם ולא עם הטרנדים החמים של החברה, כי אתם הולכים לחיות בבית הזה ולא אף אחד אחר. כיום יש סגנונות רבים – וינטג', רטרו, אקלקטי ועוד. מומלץ לשוטט באינטרנט ולבחון את כל סוגי העיצוב כדי לקבל השראה ולהבין מה אתם רוצים.

 

הכניסו אור לבית

הדבר הכי חשוב בבית הוא התחושה שהוא מלא באור מבחוץ. בית חשוך יוצר אווירה מדוכדכת ומנוכרת. לעומת זאת, בית מואר הוא בית עם אווירה צעירה, פתיחות ויופי. שימו לב שבתכנון האדריכלי אתם מתחשבים בעיקרן האור – בונים הרבה חלונות, מציבים אותם לכיוונים מוארים (לא לצפון) ועוד.

 

בחירת צבעים

כמו שמתאימים בגדים כך צריך להתאים את צבעי הבית. התאמת צבעים אין בכוונתה לבחור צבע אחד שכל הבית צבוע בו, אלא בחירה בקשת של צבעים שמתקשרים ביניהם ויוצרים תחושה הרמונית.

כמו כן, מומלץ תמיד להכניס זריקה של צבע נועז שמתחבר לקשת ההרמונית, אבל שובר אותה מעט. בחירת צבעים זה ממש כישרון, לכן מומלץ להיעזר במעצבת או חברה עם כישרון לבחירת צבעים.

 

השקעה באקססוריז

כמו ששרשרת יכולה לגרום לכל ההופעה לעלות בכמה רמות, כך גם רהיטי הבית. רהיטים יפים כמו – כורסה קטנה מעוצבת, חפצים יפים לשיש, אגרטלים, תמונות וכו', יוצרים תחושה של בית מושקע ומלא בחשיבה עד הפרטים הקטנים. כיום יש המון חנויות לעיצוב הבית בהן תוכלו למצוא מגוון מוצרים במחירים נוחים לכל כיס.

 

לסיכום

עיצוב הוא מלאכה מאוד מהנה שדורשת חשיבה ויצירתיות, אבל בעיקר חוש אומנותי. חשוב שתעקבו אחר הטיפים בכתבה כדי שתגרמו לבית שלכם להיות מעוצב בטוב טעם ומתוך מחשבה. הכי חשוב שתלכו עם הטעם שלכם ולא תיכנעו לתכתיבים חברתיים, כי הבית שלכם הוא תביעת החותם שלכם. שיהיה תהליך מהנה ומלמד, בהצלחה!

עקרונות חשובים בתהליך של עיצוב הבית

אולי יעניין אותך גם

מטבח מעוצב
עיצוב פנים
שלושה כללים לעיצוב פנים

כאשר אנו ניגשים לעצב חלל, בין אם הוא מיועד למגורים או לעבודה, ישנם שלושה כללים עיקריים שמנחים אותנו: ניצול חכם של החלל, שילוב נכון בין

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב פנים
איך לבחור מעצבת פנים

כשבוחרים מעצבת פנים, עורכים בירורים מקיפים, מחפשים להתרשם מתיק עבודות ולא רגועים עד שלא רואים את העבודה הולכת ונעשית. אבל זה ממש לא חייב להיות

קרא עוד »