חיפוש

עקרון הפאנג שוואי בעיצוב פנים

הפאנג שוואי הוא תורה סינית עתיקה שהגיחה לעולם המערבי במאה הקודמת. התורה הזו מבוססת על ההנחה שבטבע יש זרימה הרמונית של אנרגיה מגנטית, אותה הסינים מכנים צ'י. כיוון שהטבע מתנהל בהרמוניות הוא משפיע בצורה חיובית על התודעה של האדם – מקנה גם לה הרמוניות, שקט וביטחון.

מתוך אמונת הבסיס הזו הפאנג שוואי מתחבר לעולם העיצוב – התורה הזו מאמינה בסידור החלל בזרימה הרמונית כמו בטבע. סידור החלל בצורה אנרגטית נכונה משפיע על האדם ומאפשר לתחומים רבים בחייו להתפתח – זוגיות, הורות, קריירה ועוד.

הבית שלנו הוא לא רק קירות ורהיטים, הוא המקום בו אנו נטענים, לכן חשוב שהוא יהיה מאוזן מבחינת האווירה שהוא מייצר. אולי זה נשמע לכם קצת רוחני ומיסטי, אך בטוח נכנסתם פעם לבית שהרגיש לכם חנוק, חשוך ולא מזמין – זו בדיוק האנרגיה התקועה שהפאנג שוואי מדבר עליה.

 

עקרונות בתוך שיטת הפאנג שוואי

 

הכניסה 

הכניסה בתורה זו משולה לפה של האדם. כשם שהפה מכניס את האנרגיה לגוף (המזון) כך גם הכניסה לבית. אם הכניסה מסודרת בצורה אנרגטית נכונה, הבית יתמלא ב"צ'י טוב", ולהיפך. ניתן להבין את האמירות בתורה זו בצורה רוחנית, אך גם בדרך פשוטה – כניסה לבית יכולה להשפיע על המצב רוח שלנו.

אם היא משמחת ומאירת פנים התודעה שלנו תגיב לכך, ואם היא מעציבה זה יכניס אלינו אנרגיה שלילית שנביא אתנו לתוך החלל הביתי. ישנם מספר טיפים לכניסה לבית – אם השביל ארוך כדאי לעצב אותו בצורה מתפתלת ולא ישרה, דאגו לטפח את הצמחים בכניסה, צרו כניסה גדולה ופתוחה, דאגו שהעצים מסביב לא יהיה סבוכים ולא מטופחים ועוד.

עיצוב הסלון 

הסלון הוא המקום הכי יאנגי – כלומר מלא אור וצבעים בהירים. אזור כזה מאופיין בהרבה פעילות ומפגשים חברתיים ויש לעצב את הסלון בהתאם לכך. הפאנג שוואי שם דגש על חלונות ומבט לנוף ועל הצבת הספה לא במרכז החדר ולא עם הגב לפתח שלו.

 

תמונות 

הפאנג שוואי מעודד הצב תמונות עם אנרגיה חיובית ומסר אופטימי שחודר אל התת מודע של הדיירים בבית. הפאנג שוואי מעודד הצבת רהיטים עם פינות מעוגלות כשזה ניתן – שידות, שולחנות, ספות וכיוצא בזה. המעגליות מאפשרת זרימה של אנרגיה.

 

בעלי חיים 

אמנם זה לא בדיוק העיצוב, אך הפאנג שוואי מעודד גידול בעלי חיים והכנסתם לבית, אך הוא מדגיש שאם לבעל החיים אין טמפרמנט חיובי יש להוציא אותו מהבית.

 

סיכום

הפאנג שוואי מדבר בשפה רוחנית על מה שעיצוב יכול לחולל באדם. לתחושות שהעיצוב גורם לאדם הוא קורא "אנרגיות" ומטרתו להגדיל את הצד החיובי (היאנגי) של האנרגיה בעולם. כיום מעצבים רבים משתמשים בעקרונות הפאנג שוואי מתוך אמונה שהבית הוא מרחב שמעצב את האדם יותר משהאדם מעצב אותו. 

עקרון הפאנג שוואי בעיצוב פנים

אולי יעניין אותך גם

מטבח מעוצב
עיצוב פנים
שלושה כללים לעיצוב פנים

כאשר אנו ניגשים לעצב חלל, בין אם הוא מיועד למגורים או לעבודה, ישנם שלושה כללים עיקריים שמנחים אותנו: ניצול חכם של החלל, שילוב נכון בין

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב פנים
איך לבחור מעצבת פנים

כשבוחרים מעצבת פנים, עורכים בירורים מקיפים, מחפשים להתרשם מתיק עבודות ולא רגועים עד שלא רואים את העבודה הולכת ונעשית. אבל זה ממש לא חייב להיות

קרא עוד »