חיפוש

עיצוב פנים – גישות לעיצוב 2021

כיום הולכת וגוברת ההבנה שעיצוב הבית הוא לא שטחי בלבד, אלא יש לו השלכות משמעותיות על דיירי הבית. שפת העיצוב על שלל סגנונותיה הפכה למדוברת בקרב אנשים רבים וזוהי מגמה חיובית.

כשהעיצוב הפך לנחלת הכלל החברה מתפתחת להיות חברה בעלת גישה אסתטית, אומנותית ויצירתית. כמו כן, הצורך של כל אדם לעצב את ביתו לפי טעמו האישי מחדירה לתודעה האישית של כל אחד את הצור לעצב את חיינו הפרטיים באותו האופן.

ישנם סגנונות רבים של עיצוב פנים וישנן גישות רבות. בקיצור יש הרבה מה לספר על העיצוב ב- 2021, סקרנים? בואו נתחיל!

 

סגנונות עיצוב

 

תעשייתי

עיצוב זה החל בתחילת המאה העשרים והוא מאופיין במינימאליות וחשיפה של יסודות הבניין – צינורות, קירות בטון, נחושת ועוד. אין תוספות צבעוניות בחלל ואין רהיטים רבים כדי ליצור חלל פנוי ותחושה של מרחב.

 

מודרני

זהו סגנון שהתפתח בגרמניה בתחילת המאה ה- 20, הוא דוגל במינימאליות ופונקציונלייות. בסגנון זה שומרים על חלל ריק ונקי ולא חושפים את תכולת הרהיטים. הצבעים השולטים הם שחור ולבן והתחושה הכללית היא מעט מבוגרת. מתוך הסגנון המודרני התפתח הסגנון הפוסט מודרני בו משלבים פריטים צבעוניים על הרקע השחור – לבן.

 

כפרי

סגנון אהוד מאוד שמחקה את העיצוב בפרובנס וטוסקנה. המטרה של סגנון זה היא ליצור סביבה מזמינה וחמה. בסגנון זה יש שימוש רב בעץ כדי ליצר תחושה טבעית ופסטורלית. כמו כן, הצבע השולט הוא לבן מעוטר בתכלת וירקרק. יש רהיטים רבים ותכולת המטבח חשופה כדי ליצור תחשה ביתית.

 

רטרו

רטרו זה בעצם וינטג', כלומר יצירת מראה חדש – ישן על ידי שימוש בחפצים ישנים וחדשים באותו רחב. זהו סגנון מאוד חם, צבעוני ומזמין. כמו כן נעשה שימוש בצורות רבות ומעניינות, ולא בסידור חלל בצורה כמעט גיאומטרית כמו בסגנון המודרני.

 

גישות שונות לעיצוב ב- 2021

 

בר קיימא

עיצוב בר קיימא מתחשב בשמירה על מאזן אקולוגי. גישה זו שמה לעצמה למטרה להתחשב בערך החברתי – איכות הסביבה. איך עושים את זה? משתמשים בחומרים ממוחזרים, קונים מוצרים מחומרים טבעיים, בונים בית קטן ועוד.

 

פאנג שואי

שיטת עיצוב מהתורה הסינית העתיקה שדוגלת בשמירה על הרמוניות ואנרגיה חיובית בחלל הבית. הבית איננו מוצר אופנתי, הוא גורם משפיע על חיינו וחשוב לעצב אותו לפי רצוננו.

 

סיכום

עיצוב פנים הוא חלק משמעותי בחייו של כל אדם. מומלץ לשלב מחשבה עצמאית יחד עם עזרה ממעצבת מקצועית כדיל יצור בית אופנתי עם נגיעה אישית. הצעד הראשון הוא בחירת  סגנון – בא לכם משהו כפרי או דווקא מודרני, או אולי תעשייתי – מה שחשוב שתבחרו לפי מה שאתם אוהבים ולא לפי החברה, כי אתם הולכים לחיות בבית הזה.

עיצוב פנים - גישות לעיצוב 2021

 

אולי יעניין אותך גם

מטבח מעוצב
עיצוב פנים
שלושה כללים לעיצוב פנים

כאשר אנו ניגשים לעצב חלל, בין אם הוא מיועד למגורים או לעבודה, ישנם שלושה כללים עיקריים שמנחים אותנו: ניצול חכם של החלל, שילוב נכון בין

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב פנים
איך לבחור מעצבת פנים

כשבוחרים מעצבת פנים, עורכים בירורים מקיפים, מחפשים להתרשם מתיק עבודות ולא רגועים עד שלא רואים את העבודה הולכת ונעשית. אבל זה ממש לא חייב להיות

קרא עוד »