חיפוש

4 סוגי הצללה לגינה ואיך לנקות אותם

יש לכם גינה? רוצים להנות ממנה גם כשהשמש קופחת? כדאי שתמצאו את סוג ההצללה המתאים לכם ביותר.

עם הצללה נכונה תוכלו לשבת בגינה האהובה שלכם בלי להסתנוור ועם הגנה מרבית מהשמש.

כיום ישנם סוגים רבים של הצללות, נסקור עבורכם 4 מהם.

 

רשת צל

רשת צל היא פתרון פשוט ונוח להצללת הגינה שלכם. ישנם סוגים שונים של רשתות המפחיתות עד כ- 95% מקרני השמש. כמו כן, ישנן רשתות בצבעים שונים – כדי לקבל את מיטב ההצללה מומלץ לרכוש רשת בצבע כהה. רשתות ההצללה עשויות מחומר עמיד הנקרא "פוליאתילן", חומר זה גורם לכך שהרשת תהיה גמישה וחזקה, ותעמוד בתנאי מזג אוויר שונים. רשתות הצל משתלמות מאחר ומחירן זול יחסית לפתרונות ההצללה.

 

ברזנט

ברזנטים הם יריעות בד העשויות מ- PVC. PVC הוא חומר אטום המגן מפני קרני UV של השמש, רוחות וגשמים. הברזנט עשוי מחומר חזק וגמיש, ויכול להחזיק מעמד כמה שנים טובות עד שתנאי מזג האוויר משפיעים עליו. ניתן לרכוש ברזנטים בצבעים שונים. יש בשוק ברזנט מסוג אטום במיוחד ושמו שמשונית, סוג זה יכול להתאים מאוד לימים חורפיים וגשומים.

 

גזיבו

גזיבו הוא מבנה מאוורר המספק צל, ומגן מפני קרינה אולטרה סגולה. הגזיבו מורכב מעמודים שעליהם מתוחה סככת בד. אחד היתרונות הבולטים של הגזיבו זה שהוא ניתן לפירוק והרכבה פשוטים, לכן אפשר להשתמש בו לאזור מסוים בגינה ולשנות מיקום בהתאם לזווית קרני השמש בשמיים. קיימים גדלים שונים וכדאי לבחור את הגודל לפי מספר האנשים ו/או האובייקטים שתרצו למקם תחתיו.

 

פרגולות אלומיניום

מדובר בשיטת הצללה בעלת מראה דקורטיבי ומרשים. כיום, ניתן ליצור פרגולות בצורות רבות בהתאם לבקשת הלקוח. חומר הגלם – אלומיניום, בעל חוזקות רבות: אינו מחליד, מצריך תחזוקה וניקיון מעטים בלבד, אינו מתכלה, קל משקל ועמיד גם במזג אוויר קיצוני. בטווח הארוך פרגולת אלומיניום מתגלה כחסכונית מאחר והיא שורדת שנים רבות ומצריכה תחזוק מינימלי מאוד.

 

ניקוי ההצללות

ככלל, מאחר וההצללות משמשות לחללים פתוחים, ההמלצה היא לנקות אותן לעיתים קרובות ככל הניתן כדי שלא יצטבר לכלוך רב וקשה. סוגי ההצללות עשויים מחומרים הניתנים לניקוי בקלות ע"י שטיפה במים וסבון או ניגוב במטלית לחה. בהצטברות לכלוך רב ועקשן יותר, ניתן בעזרת מברשת לשפשף בעדינות את אובייקט ההצללה עם מים וסבון. בנוסף, את מוטות המתכת/אלומיניום שמחוברות להצללות, ניתן לנקות באותה הדרך.

 

לסיכום

למרות שבריא להיחשף מידי פעם לשמש ולספוג ויטמין D, חשיפה ממושכת עלולה להיות לא נעימה ואף מסוכנת. לכן, כדאי שתהיה אופציית הצללה בגינה שלכם. ההצללה מורידה את הטמפרטורה באותו אזור, תורמת לישיבה נעימה יותר ואף חוסכת בהשקיה. מאחר וגינה זה אזור חיצוני שמתלכלך על בסיס יום יומי מחול/אבק/גשם וכו' כדאי לנקות את ההצללות באופן תמידי. בדרך זו הניקיון פשוט ובסיסי מאוד.

 

מתחם מוצל

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »