חיפוש

ניהול בית – איך תעשו זאת בצורה נכונה?

כדאי להתייחס לבית שלכם כאל עסק קטן שצריך לנהל אותו בצורה נכונה כדי לגרום לו לצמוח ולשגשג. אם לא תטפלו בבית שלכם באופן שוטף אתם תחוו ירידה משמעותית באיכות החיים שלכם והלחצים שלכם ילכו ויגדלו. חשוב לטפח את הבית בכל הרבדים – כלכלי, סדר, חינוך, ניקיון ועוד. בכתבה הבאה נסקור את הטיפים הכי חשובים שנוגעים במספר תחומים בניהול הבית. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא.

 

כלכלית – ניהול הבית

 

ניהול תקציב

הצעד הראשון בניהול הבית הוא ליצור רשימה של הוצאות והכנסות בסוף כל חודש. רשימה זו תעזור לכם להבים איפה אתם עומדים מבחינה כלכלית – כמה אתם מוציאים על כל דבר, כמה אתם מכניסים ומה אתם יכולים לשפר. חשוב למיין את ההוצאות להוצאות קבועות והוצאות מפתיעות (מתנת יום הולדת למשל) – פריסת ההוצאות בצורה זו תעזור לכם להבין מה אתם יכולים לשנות בהוצאות שלכם ומה לא. כמו כן, תבינו האם אתם מוציאים הרבה מעבר למה שאתם חייבים בשביל לחיות בצורה בסיסית.

 

קביעת סדרי עדיפויות

אם אין לכם את היכולת לבחור להשקיע בהכל תצטרכו ליצור סדר עדיפויות – חוג לילדים או יציאה למסעדה פעם בשבוע? חופשה במלון או תשלום על קניות בגדים? ועוד התלבטויות שעומדות בפני כולנו.

 

קביעת מטרות

לאחר שתקבעו סדר עדיפויות תוכלו לשער סכום קבוע אותו אתם רוצים להוציא כל חודש. לאחר שקבעתם תקציב תצטרכו לעמוד בו ולהשתדל לא לחרוג באופן משמעותי.

 

ניקיון הבית

ניקיון הוא לא רק לשם היופי, הוא משפיע על אווירת הבית וכך על הדיירים. ילדים אוהבים שהמרחב של הם מסודר, נעים ומטופח – זה עוזר לתחושת הרוגע שלהם, ההערכה העצמית והשייכות לבית.

העצות שלנו הם להקדיש חצי שעה בסוף היום לניקוי בסיסי של הבית ולהשקיע שעתיים לניקיון בסוף השבוע – שמירה על ניקיון באופן שוטף תהפוך את כל המלאכה לפשוטה יותר. אם אתם ממש לא אוהבים לנקות, אתם יכולים להזמין מנקה, אבל אתם לא יכולים לוותר על ניקיון הבית. עדיף שתשקיעו במנקה מאשר במותרות אחרים לבית.

 

מזון

תחום המזון משתייך גם לפן הכלכלי וגם לפן החינוכי – בריאותי. בפן הכלכלי חשוב שתשימו לב שאתם לא מוציאים סכומים לא הגיוניים על אוכל – הממתקים והאוכל התעשייתי מיקרים מאוד את העלות של המזון ורצוי להמעיט בהם.

בפן הבריאותי חשוב שתשימו לב שאתם מכניסים לבית שלכם מזון מזין וחיוני בשביל הבריאות של הילדים ובשביל החינוך שלהם – ילד שמסגל הרגלי אכילה נכונים מקבל מסר מכך על התמדה, דאגה לעצמו והרגלי אכילה נכונים.

 

לסיכום

אולי עכשיו ניהול משק בית נראה לכם משימה בלתי אפשרית – אבל העצות בכתבה זו הן ההתחלה שתעיף אתכם קדימה. סומכים עליכם שתהפכו למקצוענים בניהול משק בית, הכי חשובה היא ההתמדה!

ניהול בית - איך תעשו זאת בצורה נכונה?

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »