חיפוש

ממה עשויים פאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים מורכבים ממגוון מרכיבים הפועלים יחד בצורה מסונכרנת להמרת אור השמש לחשמל שנוכל להשתמש בו. החל מהתאים הסולאריים עצמם ועד למסגרת והחיווט, כל רכיב ממלא תפקיד חשוב ומהותי בפונקציונליות של הפנלים הסולאריים. אם לאחרונה שקלתם לעבור לצריכת חשמל סולארית על מנת לתרום לסביבה ולחסוך בצריכת החשמל ותהיתם איך המערכת הזו עובדת, המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

פאנלים סולאריים הם מכשירים הממירים את אור השמש לחשמל שמיש, באמצעות האפקט הפוטו-וולטאי. הם מורכבים ממספר מרכיבים, כאשר החשוב שבהם הוא התא הסולארי שאחראי על ייצור החשמל בו אנחנו משתמשים. תאים סולאריים מורכבים ממספר חומרים ורכיבים שונים, שלכל אחד מהם תפקיד משלו בהמרת אור השמש לאנרגיית חשמל.

 

המרכיבים החשובים

המרכיב החשוב ביותר של תא סולארי הוא חומר מוליך למחצה. חומרים אלה תוכננו במיוחד כדי לספוג חלקיקי אור הנקראים פוטונים ולהמיר אותם לאלקטרונים. החומר המוליך למחצה הנפוץ ביותר בשימוש עבור פאנלים סולאריים הוא סיליקון. סיליקון הוא חומר די מוכר וקל יחסית לעבוד איתו, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור יצרני תאים סולאריים.

פאנלים סולאריים מסיליקון מגיעים בשני סוגים שונים: חד גבישי ורב גבישי. תאים סולאריים חד גבישיים עשויים מגביש אחד של סיליקון והם יעילים יותר בהמרת אור שמש לחשמל מאשר תאים סולאריים רב גבישיים. עם זאת, הם הרבה יותר יקרים לייצור. תאים סולאריים רב גבישיים עשויים ממספר גבישים של סיליקון והם פחות יעילים אך סבירים יותר מבחינת המחיר.

פנלים סולאריים

מוליכי חשמל

מרכיב חשוב נוסף בתא סולארי הוא מגעי המתכת. אלו הם החוטים המחוברים לתא הסולארי כדי להוליך את החשמל שהוא מייצר. המגעים עשויים בדרך כלל ממתכת כמו כסף או נחושת, שהיא גם מוליכה מצוין וגם עמידה בפני קורוזיה, שעלולה לגרום לנזק במערכת כולה.

המרכיב הבא של תא סולארי הוא הציפוי האנטי רפלקטיבי. זוהי שכבה דקה של חומר אשר מורחים על פני התא הסולארי כדי להפחית את כמות האור המוחזרת. זה עוזר להגדיל את כמות האור שנספגת בתא הסולארי, מה שלמעשה מגביר את היעילות של המערכת כולה.

בנוסף, התא הסולארי מוקף בשכבת הגנה. שכבה זו עשויה בדרך כלל מחומר פולימרי עמיד בפני אור מסוג UV, לחות וגורמים סביבתיים אחרים שעלולים ליצור נזק. שכבת המעטפת מסייעת להגן על התא הסולארי מפני נזקים ומאריכה את תוחלת חייה של המערכת הסולארית.

לסיכום, פאנלים סולאריים מורכבים ממספר רב של רכיבים שונים, והחשוב שבהם הוא התא הסולארי. התא הסולארי מורכב מחומר מוליך למחצה, מגעי מתכת מסוגים שונים, ציפוי אנטי רפלקטיבי ושכבת הגנה. בעוד שהחומרים ותהליכי הייצור הספציפיים המשמשים ליצירת פאנלים סולאריים עשויים להשתנות בהתאם ליצרן הפאנלים, רכיבים בסיסיים אלו חיוניים להמרת אור השמש לאנרגיית חשמל שנוכל להשתמש בה.

פנלים סולאריים

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »