חיפוש

מי מורשה לבצע בדיקת בדק בית?

רבים מאתנו שמעו על המקרה החריג שאירע למשפחה ממרכז הארץ שהסתייעה בשירותיו של "מומחה" לבדיקת בדק בית. אותה משפחה הייתה בטוחה שהם מקבלים ליווי מקצוע ואמין, אך לאחר זמן מה, הם גילו שמדובר באדם שאינו מורשה לבצע את הבדיקה על פי החוק. מצב זה גרם לנו להבין כי עלינו להוציא מדריך מקיף שיציג בפני כל דורש מי מורשה לבצע את הבדיקה ומה חשוב לדעת אודותיו. הישארו אתנו ותצאו מומחים בנושא.

 

תכירו קודם את הבדיקה – מה זה בדק בית?

כאמור, רבים מאתנו שמעו על המקרה המדובר, אבל יש בודדים מהם שלא יודעים בכלל מה זה בדיקת בדק בית. בחרנו להציג בפניכם פסקה קצרה שתסביר מה הוא ההליך המדובר, כדי שתוכלו להבין את הנאמר בהמשך המדריך.

בדיקת בדק בית היא בדיקה שמתבצעת על ידי גורם מוסמך (נציין בהמשך מי הוא) שלמד את התחום באופן מעמיק. הגורם המוסמך בודק את המערכות השונות של הבית ובוחן אם יש ליקויים כלשהם שלא ניתן לראות אותם כלפי חוץ. מדובר בליקויים שנוגעים למערכת המים, החשמל ועוד.

מי מורשה לבצע בדיקת בדק בית?

מי הוא בעל המקצוע שמורשה לבצע את הבדיקה?

בעל המקצוע שצריך לבצע את ההליך הוא מי שהוסמך לעבוד כמהנדס בדק בית. כך שאם אתם רוצים לערוך את הבדיקה, עליכם להיות בטוחים כי מדובר בבעל מקצוע מסוג זה. אם אינכם יודעים איך אפשר לבדוק את בעל המקצוע ולבחון אם הוא אכן מנוסה בתחום, עליכם לקרוא את הפסקה הבאה ולהבין מה צריך לעשות בנושא.

 

מה חשוב לבדוק אודותיו טרם יצירת הקשר עמו?

אם אתם מתכננים להזמין שירות בדק בית דירה מקבלן, עליכם לבדוק תחילה כי המהנדס שאליו תכננתם לפנות עומד בקריטריונים הבאים:

  1. יש לו תעודות שהסמיכו אותו לעבוד בתחום
  2. יש לו ניסיון רב
  3. יש לו קשרים עם אנשי מקצוע אחרים בענף

חשוב מאוד שתבדקו את כל הדברים הללו באופן מקיף. אל תתביישו לבקש תעודת הסמכה במידה ואתם חוששים שמדובר בשרלטן. שכן, מדובר בהליך חשוב מאוד שאי אפשר להקל בו ראש.

מי מורשה לבצע בדיקת בדק בית?

שימו לב שאתם מבקשים המלצות מלקוחות קודמים

אנו ממליצים לערוך גם בירור מעמיק אודות בעל המקצוע תוך שיחה עם לקוחות קודמים. אתם יכולים בעצם לבקש מבעל המקצוע שישלח לכם טלפונים של לקוחות קודמים. אם אתם מעדיפים לבצע את ההליך ללא ידיעתו של בעל המקצוע, אתם יכולים גם לפנות אל הרשת ולבקש חוות דעת מצד גולשים שהסתייעו בשירותיו בעבר.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את בעל המקצוע שמורשה לבצע בדיקת בדק בית. בשלב זה יש בידיכם את המידע החיוני, כך שנותר לכם רק לבחור בעל מקצוע מוסמך שיש לו המלצות רבות. נאחל לכם שתבחרו נכון ותקבלו אבחנה מדויקת ומקצועית של הבית הבא שלכם.

מי מורשה לבצע בדיקת בדק בית?

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »