חיפוש

מה היא ביקורת מבנים?

אתם כבר אחרי רכישת הנכס? נכון שזה הזמן שאתם כנראה ממש רוצים להיכנס לדירה, ועדיין. גם אם זו דירה מקבלן, וגם אם זה נכס שרכשתם ממישהו אחר. מומלץ מאוד לערוך בדיקת מבנים לפני כן. מה זה אומר? אצל מי כדאי לעשות? ולמה בכלל זה כזה חשוב? כל הפרטים על ביקורת מבנים ממש כאן.

 

מה זה ביקורת מבנים?

ביקורת מבנים הוא מושג שמתאר בעצם את כל התהליך שקודם לכניסת הדייר או בעל הנכס לנכס עצמו. אם זה בבדיקה הנדסית של הנכס, ואם זה בדיקה ויזואלית ואיכותית של האדריכל. הרציונל של הבדיקה מאוד פשוט. אתם רוכשים נכס, אם זה מקבלן, כנראה שיש תכנית הנדסית שהבנייה נערכת על פיה.

מה שאתם רוצים בעצם, זה לקבל מהקבלן את הנכס על פי התכנית. בעל מקצוע עובר על התכנית, ולאחר היכרות מעמיקה איתה, בוחן את הנכס ובודק שאכן כלל הדרישות התקבלו.

מה זה ביקורת מבנים

למה חשוב לערוך ביקורת מבנים?

אחד הדברים הפחות נעימים בכניסה לדירה, בין אם היא חדשה מהקבלן, ובין אם היה יד שניה, זה הצורך לערוך שיפוצים ותיקונים לאחר הכניסה. כדי לבדוק שקיבלתם את כל המפרט הטכני שהובטח לכם על ידי הקבלן, וכדי לראות שאכן אין ליקויים בטיחותיים, או פריטים מסויימים שנראים לא טוב, כדאי לכם לערוך את הבדיקה הזאת.

יותר מזה, אם אכן ישנם ליקויים בדירה, שלא התגלו לפני המסירה, האחריות לתקנם כבר לא על הקבלן או על המוכר, אלא על בעל הנכס החדש. המשמעות היא שאתם תצטרכו לשאת בעלויות שלא תכננתם, או לא ידעתם עליהן מראש.

 

ביקורת מבנים ובדק בית

בסוף, ביקורת מבנים ובדק בית הם שני מושגים שמגדירים את אותו דבר. לפני הכניסה לנכס, הקונה, בעל הנכס החדש, מוודא בעזרת בעל מקצוע שהוכשר לכך, שאכן הנכס עליו הוא משלם, ועתיד לשלם, אכן הגיע כפי שסוכם.

למה חשוב לערוך ביקורת מבנים

אז מי יכול לערוך את הבדיקה?

כמו כל דבר בעולם הזה, עדיף להשקיע סכום כסף בבעל מקצוע איכותי ברמה גבוהה, כדי לא לשלם אחר כך על ליקויים שהתגלו מאוחר מדי. בעלי מקצוע בתחום זה נדרשים להבין במספר תחומים שמשיקים זה לזה. אם זה הבנה בתכניות הנדסיות ואדריכליות, אם זה הבנה בעיצוב ועיצוב פנים, ואם זה הבנה באינסטלציה וחשמל.

במהלך ביקורת מבנים, בודק הבוחן את כלל המערכות בבית, החל ממערכת החשמל, ועד הביוב והמים. עובר על הריצוף, והחשמל, ונותן דו"ח מפורט שמאשר את מסירת הנכס, או מצביע על ליקויים, ככל שיש כאלה. לסיכום, ביקורת מבנים היא דבר נחוץ וחיוני בעולם הנדל"ן של היום. אין מדובר רק במסירת נכס מקבלן ללקוח, אלא בכניסה לכל נכס חדש. השקיעו מעט יותר עכשיו, וחסכו לכם הרבה כסף וכאבי ראש בעתיד.

מה היא ביקורת מבנים?

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »