חיפוש

מה החשיבות של ביטוח בית משותף

אם יש ברשותכם דירה או שאתם שוכרים כזו, ייתכן ואתם מכירים את האפשרות של ביטוח דירה שכולל קריטריונים שונים. אך מה בנוגע לבניין דירות שלם? האם יש אפשרות לבטח גם אותו? ואיך? בית משותף זקוק לביטוח וניתן לעשות זאת בצורה פשוטה יחסית. למה כדאי לכם להוציא כסף ולעשות זאת? יש לכף כמה סיבות. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה נקרא בית משותף?

ראשית לפני שנתחיל חשוב להבין מה נקרא בדיוק בית משותף. כאשר מדובר על דירה יחידה או בית פרטי, לא ניתן לקרוא להם בית משותף. עם זאת, כשיש בניין פשוט בין שלוש קומות או יותר, או לחלופין מגדל מפואר עם הרבה דירות, הם נקראים בית משותף, כשיש יותר מדייר אחד.

בפוליסה של ביטוח עבור בניין משותף, הכוונה היא להגדרה של בית משותף כפי שיש בחוק המקרקעין. הכוונה מתייחסת לבית מגורים שמכיל מינימום שתי דירות ורשום בהגדרה של בית משותף בפנקס הכולל את כלל הבתים המשותפים בארץ.

 

למה בכלל כדאי לכם?

ביטוח בית משותף או כל בית הוא דבר חשוב, הוא בעצם נותן לכם רשת בטחון. כאשר מדובר על בית משותף חשוב במיוחד לעשות זאת כיון ונזקים יכולים להיגרם לרכוש המשותף של בית הדירות. כאשר בין השאר ניתן לכלול את חדר המדרגות, ממ"ד, חדר כושר, מעליות, חניות ועוד. כאשר במצב כזה נגרם נזק, מי צריך לשלם זו שאלה שיכולה לעלות ואין תשובה חד משמעית. עם זאת, ביטוח הוא אופציה טובה.

כמו כן, ישנו סיכון למול מעבידים שונים בבניין כמו מנקה או אב בית, בנוסף, ישנה אחריות לדאוג מבחינה ביטוחית לצד ג' כמו אורחים של המתגוררים בבניין או נותני שירות כאלה ואחרים.

אחד הסיכונים הכי גדולים קשור במצב בו עלול לקרות נזק לבניין עצמו. במצב כזה מי שיש לו ביטוח יקבל פיצויים מחברת הביטוח שהפוליסה שלו נמצאת, אך לא יוכל להשתמש בפיצויים על מנת לשפץ ולתקן דברים בבניין עצמו, במידה ולשאר הדיירים אין גם ביטוח, כיוון והמחירים גבוהים לעשות זאת בצורה עצמאית. על כן, במידה ועושים ביטוח שהוא משותף לבית משותף יש כיסויים לכל הבניין.

 

מה כולל הביטוח?

ביטוח של בית משותף יכול להיות עם כל מיני משתנים. ביטוח בסיסי כולל את החלקים המשותפים בבניין. במידה ורוצים להוסיף, ניתן לכלול את הדירות עצמן בתנאי מסוים. הביטוח מבטח נזקים כמו נזקי מים, אש, פריצות ועוד.

 

בסיכומו של דבר

ביטוח עבור בניין משותף הוא חשוב לא פחות מאשר ביטוח דירה. שלוש סיבות לכך קשורות בעובדה שיכול לקרות נזק לרכוש ולחלקים משותפים בבניין שהפוליסה יכולה לכסות, זה מגן מפני סיכונים שקשורים לעובדים או לצד ג' בבניין וכן, עוזר במצב של נזק לבניין המגורים. ניתן לעשות ביטוח בסיסי או עם תוספות.

בית הרוס

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »