חיפוש

מה הוא כיסא ארגונומי?

נמאס לכם לבלות שעות ארוכות בכיסא ולסבול מכאבים בגב? תשמחו לשמוע שיש לכך פתרון! בעזרת כיסא ארגונומי איכותי תוכלו למנוע מראש את כאבי הגב שלכם ואף לשפר את הבריאות שלכם ולעבוד מבלי לסבול. בשביל לעזור לכם להבין קצת יותר טוב למה מתכוונים כשמדברים על כסאות ארגונומיים ומה המשמעות של כיסא ארגונומי, סיכמנו עבורכם את המאמר הבא.

 

מה זה ארגונומי?

לאלו מכם שלא מכירים את המושג או שלא יודעים מה המשמעות שלו, "ארגונומי" הוא מושג המתקשר לתחום הארגונומיקה – מדע המוכר גם בתור הנדסה אנושית וכחלק מענף הביו-טכנולוגיה. תחום הארגונומיקה מתעסק בדרך בה אובייקטים וחפצים שונים בחיינו יכולים להיות בנויים בצורה שתטיב עם הגוף האנושי.

כסא ארגונומי מומלץ, אם כך, יהיה כיסא שמעוצב ב צורה כזו שתתמוך בגוף שלכם, בדגש על הגב, ותאפשר לכם נוחות מקסימלית ושמירה על החוליות והבריאות שלכם.

ארגונומי

מה הופך כיסא לארגונומי?

לכיסאות ארגונומיים מספר מאפיינים עיצוביים עיקריים שעוזרים לשמור על עמידה זקופה ונכונה, ולהעניק לגוף שלנו את התמיכה הטובה ביותר בזמן ישיבה ממושכת.

  1. כיוונון: מתוך הבנה שלכולנו יש מבנה גוף שונה, המאפיין החשוב ביותר של כיסא ארגונומי הוא האפשרות לשנות בו דברים כמו הגובה, אורך המשענות וכדומה, בשביל להתאים את הכיסא בדיוק עבורנו.
  2. ממדי הכיסא: שנית, נרצה לשים דגש על גובה, העומק והרוחב של הכיסא. חשוב שהממדים של הכיסא יאפשרו לנו לשבת בגובה לא גבוה ולא נמוך מדי מהרצפה, ככה שהרגליים שלנו יוכלו להיות מונחות בקלות על הריצפה. כמו כן, חשוב שהכיסא יאפשר לנו להשאיר מרווח של בין 5 ל- 10 סנטימטרים בין הקצה הקידמי של הכיסא לבין הברכיים שלנו.
  3. הטיה וסיבוב: אלמנט נוסף הוא האפשרות להטות את הכיסא. הטיה נכונה של הכיסא תאפשר לנו מקסימום נוחות ומינימום לחץ על אזור האגן שלנו, מה שמשפיע רבות על היכולת שלנו לשבת שעות מרובות על הכיסא.  חשוב לוודא שהכיסא יכול להסתובב, לא בשביל שנוכל להסתחרר כמו קרוסלה, אלא בכדי שלא נהיה מקובעים למקום אחד ונוכל להזיז את האגן מדי פעם.
  4. תמיכה בגב תחתון: הגב התחתון הוא בין המקומות שהכי מושפעים מישיבה ממושכת על כיסא, וכל מי שיצא לו לשבת זמן ממושך על כיסא לא נוח יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים. כיסא ארגונומי מוצלח יעניק לגב התחתון  שלכם תמיכה מקסימלית, שלרוב מושגת על ידי יצירת צורה המזכירה את האות האנגלית S בגב שלכם על ידי משענת בצורה הנכונה.
  5. משענות לידיים ולראש: בזמן העבודה, נרצה שהידיים שלנו ינוחו כמה שרק אפשר על גבי משענות הידיים בשביל לאפשר להם לעבוד שעות ממושכות מול המחשב מבלי לאמץ אותן יותר מדי ולפתח דלקות ופציעות  מיותרות. כמו כן, חשוב לשים לב שיש לכיסא משענת לראש שתאפשר לנו להניח את הראש אחורה מדי פעם ולתת לצוואר שלנו לנוח.

כיסא ארגונומי

אולי יעניין אותך גם

מיטה
רהיטים
מה היא מיטה אורגנית?

המיטה הקודמת עשתה את שלה? עברתם לדירה חדשה ואתם מרהטים את חדר השינה? התחלתם שינוי באורח החיים שלכם ואתם מעדיפים שגם הרהיטים שלכם יהיו אורגניים?

קרא עוד »