חיפוש

מה הוא ביטוח דירה ולמה הוא מועיל

אם בדיוק רכשתם דירה חדשה – המאמר הבא בדיוק בשבילכם. קניית דירה היא השקעה רצינית, על כן נרצה לבטח אותה בהקדם האפשרי. אז מה זה בעצם ביטוח דירה? למה אנחנו חייבים לעשות אותו ולמה הוא בעצם כל כך מועיל לנו? כל התשובות כאן. קניית דירה בישראל היא לא דבר של מה בכך, לרוב נעבוד שנים רבות עד שתהיה באפשרותנו לרכוש בית משלנו.

מחירי הנדל"ן רק עולים ועולים ואיתם הקושי ברכישת דירה, אז אם הגענו ליעד המובטח – עלינו להבין מה הצעד הבא. במקרה הזה, הצעד הבא הוא לבטח את הדירה שרכשנו – אל לנו לקחת סיכונים מיותרים. הביטוח מגן מפני מגוון מקרים ואסונות, שכמובן נקווה שלעולם לא יקרו בין ארבעת הקירות שרכשנו, אך כדאי תמיד להיות מוכנים.

 

מהו ביטוח דירה?

ביטוח דירה לרוב מורכב משלושה אלמנטים, שלמעשה מבטחים כל אפשרות לנזק מכל סוג. ריכזנו עבורכם הסבר קצר על כל אחד מהאלמנטים הללו – ביטוח תכולה, ביטוח מבנה וביטוח צד ג'.

 

ביטוח מבנה

בכל הנוגע לאלמנט "ביטוח מבנה", הביטוח כאן מתייחס לנזק שעלול להיגרם למבנה – על כל סיבה שהיא. לרוב, יהיה מדובר באסונות כאלו ואחרים כגון שריפה, רעידת אדמה, שיטפון, פיצוץ בלון גז ועוד. הביטוח למעשה ייתן מענה למקרים בהם נגרם נזק למבנה עצמו.

 

ביטוח תכולה

ביטוח התכולה כמובן מתייחס לתכולת הבית. בין אם מדובר ברכוש יקר ערך ובין אם לאו, הביטוח נועד להגן עליכם מפני מקרים של גניבות ופריצות.  למעשה מדובר במקרים שכיחים מאוד, בהם גנבים פורצים לבתי מגורים וגונבים מכל הבא ליד. מעבר לטראומה ממנה עלול לסבול הדייר, הוא צריך להתמודד עם נזק כספי רציני מאוד – על כן מוטב מאוד לוודא שאכן יש לנו בביטוח הדירה גם ביטוח תכולה.

 

ביטוח צד ג'

ביטוח מבנה וביטוח תכולה מדברים על נזק שנגרם למבנה או לתכולה של הבית, אך ביטוח צד ג' דווקא מתייחס לנזק שעלול להיגרם לאורח שנמצא בביתנו, למשל כתוצאה מהחלקה. היו מקרים מעולם שנגרם נזק חמור מאוד וכעת בעת הבית היה צריך לשאת בעלויות הטיפולים הרפואיים לאותו האורח. על כן ביטוח צד ג' נותן מענה מלא למקרים כאלו בדיוק – ולמעשה מבטיח טיפולים רפואיים ולקיחת אחריות מלאה מצד בעל הדירה.

לסיכום, אל לנו לקחת סיכונים מיותרים. הבית הוא המקום בו מאוחסנים כל הדברים היקרים לנו ביותר, ומעבר לרכוש – זה המקום בו אנו קמים בבוקר והולכים לישון בלילה, על כן עלינו להרגיש בטוחים בתוך ארבעת הקירות הללו בצורה המקסימלית. ביטוח דירה מבטח אותנו במקרים של גניבות, פריצות ואסונות נוראיים אחרים, כך תהיה לנו נחמה כלשהי במידה וחס וחלילה עלינו להתמודד עם אסון שכזה.

ביטוח דירה

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »