חיפוש

מדריך מקיף לעדשות מגע: סוגים, שימוש ויתרונות

עדשות מגע הן פתרון פופולרי ונפוץ מאוד בעולם לתיקון ראיה. יש שמעדיפים אותן גם על פני הרכבת משקפיים, שעלולה להיות מסורבלת, וגם על פני פתרונות אחרים כמו ניתוחים לתיקון ראיה. עדשות מגע מאפשרות שדה ראיה תקין רחב ובלתי מופרע גם במהלך תנועה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על עדשות מגע.

 

מי המציא את עדשות המגע?

את הרעיון על האביזר שמתלבש על גלגל העין עצמו מייחסים ללאונרדו דה וינצ'י, לא פחות. המעבר מתיאוריה למעשה התרחש בסוף המאה ה-19 על ידי מדענים אירופים, שפיתחו עדשות מגע שהיו עשויות זכוכית ולא אפשרו ממעבר של חמצן.

בהמשך, לאורך המאה ה-20, המשיכו התפתחויות שקשורות לעדשות מגע – ההתפתחות המרכזית הייתה קשורה לחומרים מהם עשויה העדשה – את הזכוכית החליף פלסטיק קשיח ומשם המעבר היה לסיליקון ובהמשך, לחומרים פולימריים שהומצאו ויוצרו במיוחד למטרה זו והיו רכים ונוחים יותר למרכיבים, קלים לחיטוי ולניקוי וזולים, באופן יחסי, לייצור.

המציא עדשות מגע

סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע מודרניות הוא שם גג לסוגים רבים של עדשות מגע – ישנן עדשות מגע שעשויות מחומרים שונים: העדשות הפופולריות בותר כיום הם עדשות מגע עשויות סיליקון והידרוג'ל  והן בריאות לעיניים ונוחות לשימוש. עבור בעיות ראיה נפוצות פחות ישנן גם עדשות עשויות פלסטיק קשיח ונושם ואף עדשות היברידיות, שמשלבות בין סוגי החומרים.

בנוסף, ישנן עדשות מגע יומיות, שמיועדות לשימוש חד פעמי וכן עדשות שמיועדות לשימוש לאורך שמן ודורשות טיפול זהיר ומוקפד בעזרת תמיסות מתאימות ואמצעי אחסון ייעודיים, כדיי למנוע כל פגיעה בעין, שהיא איבר רגיש מאוד ומהותי מאוד לתפקוד.

 

שימוש ואחזקה של עדשות מגע

לעדשות מגע יש שימושים שונים, רובם קשורים בתיקון הראיה או בשינוי המראה – לתיקון הראיה ישנן עדשות מגע רגילות, שמתלבשות על גלגל העין ומתקנות את הראיה, עד הוצאתן. בנוסף, ישנן עדשות טיפוליות, שקשורות למצבים חמורים יותר מקוצר ראיה – עדשות כאלה גם מתקנות את הראיה וגם מטפלות בעין.

עדשות מגע קוסמטיות הן עדשות שמיועדות למי שסובל מאסטיגמציה, כלומר מעיוות של הקרנית, שמשפיע גם על הראיה וגם על מראה העין. עדשות מגע אופנתיות מאפשרות שינוי של צורת העין או של צבעה, בעזרת עדשות מגע. אחזקה היא אחד התחומים החשובים ביותר בשימוש נכון בעדשות שאינן חד פעמיות וחשוב מאוד להקפיד על ניקוי, על חיטוי ועל אחסון נאות.

עדשות תחזוקה

יתרונות של שימוש בעדשות מגע

  • עדשות מגע מאפשרות חופש תנועה רחב יותר מאשר הרכבת משקפיים וכן מייצרות שדה ראיה רחב יותר.
  • עדשות מגע מאפשרות התאמה של איפור, אביזרים ותסרוקת מבלי להתחשב בנראות של משקפיים.
  • הטיפול בעדשות מגע מודרניות הוא פשוט יחסית ותמיסה יחידה משמשת לניקוי, לחיטוי ואחסון של העדשות.

 

לסיכום

עדשות מגע הן פתרון שמתאים לרבים שאינם רוצים להרכיב משקפיים, מסיבות מגוונות אבל גם אינם מוכנים לתהליכים קבועים לתיקון הראיה. עדשות מגע הן פתרון נהדר, בתנאי שמקפידים על שימוש נכון.

עדשות מגע

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »