חיפוש

מדרגים את הגינה עם דקים ופרגולות

אנשים שמבינים עניין בעיצוב גינות יודעים שהדרך הטובה ביותר לשדרוג הגינה היא באמצעות התקנה של דקים ופרגולות. שדרוג שכזה מצריך היכרות מעמיקה עם סוגי הפרגולות והדקים שקיימים כיום בשוק. בשורות הבאות יופיעו הסוגים הנפוצים ביותר בארץ, במטרה לאפשר לכל דורש להכיר את התחום מקרוב.

יש מגוון רחב של דקים ופרגולות שמוצעים בחנויות השונות ברחבי הארץ. ההיצע מורכב מחומרים שונים ומעיצובים שונים שחשוב להכיר בהם כדי שניתן יהיה לבחור את האפשרות המתאימה ביותר לצורך שלכם. לצורך כתבה זו התייעצנו עם זאב דיאמנט, בעלים של חברת "שדות – עיצוב והקמת גינות" המתמחה בתכנון, הקמה, עיצוב ושדרוג של גינות, כדי שנבחן את סוגי הפרגולות והדקים הקיימים באופן מעמיק, כולל החומרים השונים שמהם הם מורכבים כדי שתוכלו לבחור את הדגם שיתאים לכם מבחינת שלושת הפרמטרים החשובים הבאים: איכות נוחות ועיצוב.

 

סוגי הדקים הנפוצים

יש 4 סוגי דקים נפוצים בהם שימוש תדיר בגינות שונות ברחבי הארץ, הנה פירוט קצר אודותיהם:

 

  1. דק איפאה

דק האיפאה נחשב לאיכותי במיוחד. מדובר בדק כבד ודחוס שמבטיח עמידות לזמן ממושך. דק זה הינו בעל שומניות טבעית, כך שהוא לא מצריך תחזוקה גבוהה והחידוש שלו נחשב לפשוט בהשוואה לדקים אחרים.

 

  1. דק במבוק

דק הבמבוק נחשב לחזק ועמיד בפני שמש ומים, כך שהוא מתאים במיוחד עבור מי שיש להם בריכה בגינה. הדק אינו דורש תחזוקה רבה ואפשר לטפל בו בקלות (בהשוואה לדקים אחרים). הוא נחשב לידידותי לסביבה ואינו דורש ליטוש או שיוף, אלא רק ניקוי ושימון.

 

  1. דק אורן

דק האורן נחשב לדק מבוקש מאוד בארץ. מדובר בדק שמצריך תחזוקה נכונה וטיפול הולם כדי להאריך את אורך החיים שלו באופן משמעותי.

 

  1. דק טיק

דק מסוג זה מזוהה כאיכותי ויוקרתי. מלבד המראה המרשים שלו, יש לו תכונות שהופכות אותו לפופולארי מאוד. הבולטת שבהן היא העמידות הגבוהה שלו ללחות ותנאי האקלים הקשים ששוררים בארץ.

 

היתרונות שבאים לידי ביטוי לאחר התקנה של דק

התקנה של דק בגינה משדרגת באופן מידי את המראה שלה והופכת אותה לפסטורלית ומעוצבת. הדק משדר לכל באי המקום אווירה של יוקרתיות שמתאימה לכל טעם, היות וישנם סוגים וגוונים שונים של דקים לבחירה. ראוי לציין כי רבים בוחרים להוסיף דק לגינה כדי להגדיר את אזורי האירוח והישיבה במקום, כך שניתן לראות כי מדובר כאן ביתרון משמעותי נוסף.

 

סוגי הפרגולות הנפוצות

יש 2 סוגי פרגולות נפוצים בארץ. הראשונה היא פרגולה אלומיניום והשנייה הינה פרגולה עץ. פרגולה אלומיניום עשויה מאלומיניום והיא מוצבת בחוץ או במרפסת. כאשר התפקיד שלה הוא להצל על האזור הנבחר. ישנם כמה סוגי עצים נפוצים שבהם משתמשים להכנת פרגולה עץ, כאשר עץ האורן הוא הפופולארי ביותר. עצים נוספים שנעשה בהם שימוש הם עץ לבן, דוגלס פייר וארז. הפרגולה מורכבת משני חלקים: בסיס וקירוי. הבסיס של הפרגולה יתמוך בקירוי שייבנה מחומרים איכותיים ועמידים.

 

היתרונות שבאים לידי ביטוי לאחר התקנה של פרגולה

היתרון המשמעותי ביותר שבא לידי ביטוי בבחירה של פרגולה אלומיניום נוגע לעמידות גבוהה. שכן, מתכת האלומיניום ידועה כעמידה ולא נפגמת קלות מתנאי מזג אוויר שונים. היא לא נסדקת או מחלידה והצבע שלה נשמר לאורך שנים. בנוסף, פרגולה מסוג זה הינה קלת משקל. כך שניתן לבנות אותה ללא עמודי תמך. זהו יתרון משמעותי לעומת פרגולה עץ שנחשבת לכבדה. פרגולה עץ למרפסת היא חלום של רבים. שכן, היא משתלבת עם הבית בהרמוניה ומוסיפה טאץ' עיצובי יוקרתי. בנוסף, יש בה אפשרויות בחירה מגוונות שכוללות סוגי עצים שונים ועיצובים מגוונים.

 

כדאי לשדרג את הגינה עם דקים ופרגולות

הביטוי המוכר "הדשא של השכן ירוק יותר" שגור בפיהם של רבים ויש לכך סיבה. הרי כל אחד רוצה לבית ולגינה שלו רק הכי טוב ושהם יהיו הכי יפים באזור. כדי להביא לתוצאה שכזו, כדאי לשדרג את הגינה עם דקים ופרגולות מעוצבים שיקנו לא רק מראה מרהיב, אלא יאפשרו לכל השוהים בהם ליהנות ממקסימום נוחות.

ריצוף

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »