חיפוש

איך לתכנן שיפוץ בכל הבית?

מזל טוב! הגיע היום בו תהפכו את הבית שלכם לחדש, כבר חסכתם את כל הכסף ואתם נורא נרגשים. אנחנו שמחים אתכם, אבל חשוב שתדעו שמחכה לכם תהליך ארוך ומעט מאתגר. אם לא תתכוננו בצורה ראויה השיפוץ עלול להפוך לקשה ביותר ומלא באכזבות, לכן קחו לכם רגע של תכנון לפני שהכל מתחיל.

בכתבה הבאה נסקור את השלבים החשובים ביותר לפני שמתחילים בשיפוץ – על מה כדאי לחשוב, איך לבחור קבלן, כמה כסף להשקיע ועוד.

 

שלב ראשון – הגדרת העבודה

השלב הראשון ידרוש מכם להגדיר מה בדיוק אתם רוצים לשפץ – את החדר המטבח הסלון. אתם חייבים לרדת עד הפרט הכי קטן כי יש לזה השפעה על טיב העיצוב ועל הכסף שתשלמו. כתבו על דף את כל הפרטים והמשיכו לשלב הבא.

 

שלב שני – הגדרת תקציב

לאחר שהבנתם מה אתם רוצים לשפץ נסו לחשב בערך כמה זה יעלה על ידי סקירה אינטרנטית או הצעת מחיר מקבלן. לאחר שהסכום ברור לכם פחות או יותר – עליכם להבין אם אתם יכולים להרשות את זה לעצמכם. אם כן – מעולה!, אם לא אז נסו לוותר על חלק מהשיפוצים.

 

שלב שלישי – חיפוש קבלן

קבלן הוא הגורם הכי חשוב בשיפוץ. בישראל יש הרבה קבלנים שלא עושים את עבודתם נאמנה לכן כדאי שתבחרו קבלן מתוך מחשבה. אז מה חשוב לבדוק?

 

התמחות

בדקו באיזה עבודות שיפוץ הקבלן מתמחה והאם מה שאתם רוצים תואם לכך יש קבלנים שינסו לעשות עבודות שהם לא מקצועיים בהם לכן חשוב תבררו זאת היטב.

 

עובדים

בדקו כי העובדים של הקבלן מקצועיים. בררו מראש האם לקבלן יש פתרון להפרדת החלקים שנעשה בהם שיפוץ מהחלקים בהם אתם תמשיכו לחיות כרגיל.

 

חוץ מהחוזה חשוב שתצרו יחד דף כמויות

דף בו כל צעד בשיפוץ מפורט וכל מחיר והוצאה מפורטים. הדף יהיה לכם עוגן בעתיד אם ייווצרו בעיות, למשל העלאה פתאומית במחיר.

 

המלצות!

אתם חייבים לשמוע מלקוחות קודמים כי הקבלן אמין, מקצועי וישר. המלצות הן הדרך היחידה לבדוק את איכותו של הקבלן

 

פטור מארנונה

חשוב שתדעו שאם אתם לא יכולים לגור בבית במהלך השיפוץ, אתם יכולים לבקש פטור מארנונה. הקדימו לעשות זאת כי אחר השיפוץ לא תקבלו החזר.

 

טיפים קטנים

אם אתם משפצים באמבטיה מומלץ להחליף את האינסטלציה – זו הזדמנות טובה. אם אתם משפצים את המטבח מומלץ שתתקינו את הארונות ורק אז תזמינו שיש – כי כל סטייה בגודל תשפיע על השיש ואלי תוציאו כסף לחינם אם זינו שיש מראש.

 

לסיום

כמה כיף שפץ את הבית להתחדש, להתמלא בכוחות ולהחליף קצת את הנוף של היומיום. אם תעקבו אחר הטיפים שלנו מובטח לכם שיפוץ הנה ובלי סיבוכים מיותרים.בהצלחה ותתחדשו!

איך לתכנן שיפוץ בכל הבית?

אולי יעניין אותך גם