חיפוש

להרגיש בטוחים – 5 סיבות לבניית ממ"ד

בכל סבב נוסף מול חמאס בעזה, מובן הצורך בממ"ד, המרחב המוגן הדירתי, בכל דירה ודירה בישראל. ועדיין, ישנם כאלו שמתלבטים, ובדיוק עבורם מיועדת הכתבה הבאה. מוזמנים לקרוא.

 

מרחב מוגן דירתי

אז מה זה בכלל ממ"ד? ולמה בניית ממ"ד בכל דירה בישראל חשובה וקריטית? ראשי התיבות מרחב מוגן דירתי די מבטאים את המטרה שלו. מדובר בחדר ממוגן שמורכב מבטון מזויין ופלדה. צורת הבנייה הזו מבטיחה עמידות כלשהי בפני הדף, וגם במקרה של פגיעת טיל בבניין עצמו. במקרה של סכנה, ניתן לברוח לממ"ד שמהווה מקום מפלט. ביום יום, הממ"ד יכול לשמש כחדר רגיל לגמרי בבית ולכן זה לא שאחרי בניית ממ"ד יהיה לכם חסר חדר. גודלו של הממ"ד על פי ההנחיות הוא 9 מ"ר, זה המינימום. נפחו המינימלי הוא 22.5 מ"ר. החוק היום מחייב בכל בניין חדש להתקין ממ"ד, כך גם לגבי תוספת ממ"ד לכל הנכסים שנבנו החל מ1991.

 

אז במה הממ"ד יעזור לכם?

  • הגנה – דבר ראשון כמובן, בניית ממ"ד תאפשר לכם להיות מוגנים בעת מתקפת טילים. אין מדובר במקלט משותף לכמה דירות, והיכולת לשהות בו לאורך מספר ימים סבירה בהחלט, בשונה ממקלט, שם אין גרם של פרטיות.
  • תוספת חדר – אם בבניין שלכם אין ממ"ד, ואתם נדרשים לבנות אחד כזה, בשל רצונכם או התחדשות עירונית, הרשויות העירוניות יאשרו לכם להוסיף אותו למספר החדרים הקיים כחדר נוסף. אתם פשוט מזמינים ממ"ד מוכן, שמעוצב ומותאם בדיוק לדירה שלכם, ואז מוביל יסיע אותו היישר לביתכם.
  • חוק – החוק כיום מחייב את הקבלנים לבנות ממ"ד, ולכן, אם קבלן יבנה לכם את הדירה ללא ממ"ד הוא חשוף לתביעות ועובר על החוק, מה שהופך את ההחלטה האם לבנות ממ"ד או לא, לפשוטה הרבה יותר. כן, כי צריך לפי חוק.
  • שריפה – אם חס וחלילה פורצת שריפה בביתכם, חדר הממ"ד הוא הבטוח ביותר, בשל סינון האוויר הקיים כשהוא סגור. ישנם מספיק סיפורים על ניצולים משריפות בשל שהייה בממ"ד בעת ההמתנה לכבאים.
  • פריצה – אם התרחשה אצלכם בבית פריצה, ובמהלכה אתם בבית וחשים סכנה, אתם מוזמנים מאוד להיכנס לחדר הממ"ד ולנעול את עצמכם שם. לפורצים יהיה קושי משמעותי להגיע אליכם כשתהיו שם, והם יעדיפו להשקיע את הזמן בגניבת הרכוש שלכם, מבאס, אבל לפחות לא מסכן חיים.

לסיכום, בניית ממ"ד מוגדרת בחוק, וזו הסיבה הראשונה לבנות אחד כזה. מלבד זאת, הוא יספק לכם הגנה מפני טילים, תוכלו לברוח אליו בעת שריפה או פריצה, והוא ייתן לכם חדר נוסף, עליו תוכלו לקחת דמי שכירות יותר גבוהים אם מדובר בדירה שאתם משכירים. הממ"ד ממש הציל את חייהם של מספר לא קטן של אנשים, ולכן אין להקל בו ראש, ומומלץ מאוד לבנותו לפי כל ההנחיות וההוראות.

בִּניָן

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »