חיפוש

כמה זמן לאחר הדברה ניתן לנקות את הבית?

אחת מהשאלות שמעסיקות את כל חברות הנקיון, אנשי ההדברה ואותם לקוחות שמקפידים לבצע הדברה שנתית לקראת הקיץ שמביא איתו את המזיקים שכמעט ואף אחד לא נהנה מהם.

כמה זמן יש לשהות מחוץ לבית לאחר ריסוס? מומלץ לנקות לפני או אחריי, כמה זמן אחריי ועוד… כל התשובות כאן.

למה חשוב לא לנקות את הבית ישר לאחר הריסוס?

הדברה נגד מזיקים שונים כמו תיקנים אמריקאים, נמלים, פרעושים ועוד נעשית על ידי ריסוס שמכיל חומרים כימים או אורגניים. הריסוס הוא בפאנלים ופינות ברצפה שמשם רוב המזיקים נכנסים אל הבית. החומרים שמרססים נשארים פעילים בשעות שלאחר הריסוס ובעצם ממשיכים לבצע את המלחמה שלהם נגד אותם מזיקים. אם החומרים הללו יפגשו במים הפעילות שלהם תתבטל והסיכויים להצלחת ההדברה ירדו משמעותית.

מה עושים אחריי ריסוס בבית?

לאחר הריסוס יש מספר כללים שחשוב להקפיד עליהם לטובת אנשי הבית ולטובת הצלחת ההדברה –

·        שהייה מחוץ לבית כשעתיים ועד 6 שעות לאחר הריסוס. מומלץ שלא להכנס עד כ6 שעות לאחר הריסוס הביתה על מנת לא להחשף לחומרים הפעילים שמפוזרים בבית – אם דיירי הבית רגישים לחומרים בדרך כלל, בעלי תסמיני אסתמה, נשים בהריון, תינוקות או בעלי חיים דאגו להיות מחוץ לבית כמה זמן שתוכלו.

·        רוב המומחים ממליצים על שטיפת הרצפה רק כיומיים לאחר הריסוס חוץ מאשר כשחלק מדיירי הבית הם בעלי חיים או תינוקות, השטיפה המאוחרת חשובה מאוד להצלחת ההדברה. אם חשוב לכם לנקות בכל זאת עם כניסתכם הביתה בשעות לאחר הריסוס תוכלו לשטוף את מרכז החלל מבלי להתקרב לפאנלים וכך תקבלו תחושה וריח של בית נקי מבלי להפסיק את פעילותם של החומרים.

·        אוורור הבית בשעות שלאחר הריסוס – חשוב להקפיד על פתיחת חלונות ולא להדליק מיזוג.

·        שמירה על ביטחונם של התינוקות ובעלי החיים – בגלל רגישותם הגבוהה יותר וקרבתם הפיזית לרצפה חייבים לשטוף את הרצפה לאחר הריסוס ולפני כניסתם הביתה, אם אינכם רוצים לפגוע באיכות ההדברה מצאו מקום אחר להיות בו למשך יום או יומיים ורק אז שטפו את הרצפה באופן יסודי והכניסו את הקטנים הביתה.

·        שמירה על החפצים של התינוקות – אם באפשרותכם להוציא מהבית את החפצים של התינוק כמו מיטה, עגלול וכו' עשו זאת ואם לא כסו אותם היטב ודאגו לנקות אותם לפני שהתינוק בא איתם במגע.

·        בקשו מהמדביר את רשימת החומרים וההרכב הכימי שבו הוא השתמש ורשימת תופעות לוואי אפשריות.

 

לסיכום

הקפדה על הכללים לאחר ריסוס הינה קריטית, אם הינכם מכירים ברגישויות שלכם מומלץ להחמיר עם ההקפדה ולשמור על עצמכם מחוץ לכלל סכנה, בנוסף תוכלו לבדוק אודות הדברה אורגנית שמספקת עבודה עם חומרים כמעט לא מסכנים ובחלק מהדברות אלו ניתן אפילו לשהות בבית בזמן הריסוס.

מדביר

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »