חיפוש

כיצד ניתן להסיר צו מסוכן ממבנה?

בישראל קיימים מבנים המוגדרים מבנים מסוכנים. מבנה מסוכן אינו רק מבנה ישן, קיימות מספר הגדרות שונות למבנים מסוכנים, אשר כל הגדרה קובעת דרגת חומרה שונה. כך, על פי דרגת החומרה יוצא הצו לטיפול המתאים.

המשותף לכלל הצווים של מבנים מסוכנים הוא שכלל הצווים מחייבים שיפוץ של המבנה על מנת להסיר את הצו. יש מגוון דרכים להוריד את צו המבנה המסוכן מהבניין, אשר תלויות בלקויות שהתגלו בצו – משיפוץ נקודתי, ועד הריסה כוללת של המבנה. במידה ואתם מחפשים פתרון איך להסיר צו מבנה מסוכן ממבנה, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נסביר איך ניתן להסיר צו מסוכן ממבנה.

 

מה מוגדר מבנה מסוכן ?

קיימות  סיבות רבות מדוע מבנה מסוים מקבל צו מבנה מסוכן. אחת מהן יכולה להיות גילוי של סדקים משמעותיים בשלד המבנה או ביסודות. כמו כן, סיבה נוספת יכולה להיות במקרה בו ישנה חשיפה של מוטות הברזל שבעמודים, או התנתקות של אריחים מהחיפוי החיצוני של הבניין, כך שעוברי אורח עומדים בפני סכנת פגיעה.

האופן שבו מוגדר מבנה כמסוכן נעשה בתהליך רשמי ומסודר, אשר לרוב היוזמת של תהליך זה הינו הרשות המקומית. הרשות המקומית שולחת מהנדס בניין מוסמך, אשר מבצע בדיקה מקיפה ומחליט על סמך ניסיונו, ועל פי אוסף קריטריונים האם יש צורך להוציא צו מבנה מסוכן למבנה.

מה מוגדר מבנה מסוכן

ההשלכות של קבלת צו מבנה מסוכן

לעיתים הוצאת צו מבנה מסוכן מחייבת הריסה כוללת של הבניין, או פינוי דיירי הבניין אך לא תמיד. בכל אופן כל קבלת צו מחייבת טיפול יסודי ומהיר לתקלות שהתגלו בצו.

ההשלכות של קבלת צו מבנה מסוכן

מי אחראי על הסרת צו מבנה מסוכן ?

מבנה מסוכן מוגדר על ידי מהנדס בניין מטעם הרשות המקומית אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו מבנה המסוכן שקיים על המבנה, לאחר ביצוע כלל התיקונים הנדרשים בצו. לאחר קבלת צו מבנה מסוכן הדיירים רשאים למנות מהנדס מטעמם על מנת לקבל חוות דעת מקצועית נוספת ולערער על ההחלטה של הרשות.

עם זאת, צו מבנה מסוכן מהווה סימן אזהרה הדורש טיפול מהיר ומיידי במבנה. בחלק ניכר מהמקרים, ללא טיפול נאות עלולים הדיירים לעמוד מול תביעות משפטיות וקנסות מכיוון שמרגע הוצאת הצו, האחריות על פגיעה עתידית בדיירים או בעוברי אורח מוטלת על בעלי הדירות בבניין ולא על הרשות המקומית.

 

הסרת צו מסוכן – החברה למבנים מסוכנים

קיבלתם צו מבנה מסוכן על מבנה שאתם מתגוררים בו או מבנה שברשותכם? ראשית כל, אל תיבהלו שכן, לחברה למבנים מסוכנים יש ניסיון רב של שנים בכל הקשור לטיפול במבנים מסוכנים.  בכל הנוגע להסרת צו מסוכן החברה למבנים מסוכנים תדאג לכם. החברה מספקת מעטפת שלמה בכל מה שקשור להסרה של צו מבנה מסוכן.

אנשי המקצוע של החברה מציעים טיפול כולל בצו, מרגע קבלתו ועד השלמת הסרתו בזריזות וביסודיות, כך שתוכלו להישאר בראש שקט.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, מבנים מסוכנים אינם עניין של מה בכך, והם נושא שיש לקחת אותו במלוא תשומת הלב.  כעת, לאחר שהינכם בקיאים בדרך בה ניתן להסיר צו מבנה מסוכן, תוכלו לפעול בהתאם במקרה בו יידרש צורך כזה. בהצלחה!

כיצד ניתן להסיר צו מסוכן ממבנה?

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »