חיפוש

כיצד בונים ממ"ד חוקי?

במדינה כמו שלנו אתם ודאי יודעים כמה חשוב זה להיות בקרבת ממ"ד לצורך שמירה על הבטיחות שלנו ושל שאר בני הבית. בעוד שיש שכונות בהן יש ממ"ד ציבורי משותף, ניתן לבחור לבנות ממ"ד בתוך הבית שלכם או בבניין לצורך הגנה מקסימלית. אך כמו לכל בנייה נוספת בישראל, חשוב לעשות זאת בהתאם לתקנות השונות ובאופן מיוחד. אז איך בונים ממ"ד חוקי? בחרנו לפרט על התהליך במלואו.

 

מהם התקנים השונים של ממ"ד?

לפיקוד העורף יש מספר תקנות לבניית ממ"ד חוקי שיצליח לשמור על בטיחותם של כל השוהים בו. ניתן לראות את כל התקנות באתר, אך סיכמנו לכם את הממצאים העיקריים. קודם כל, מבחינת גודל: שטח הממ"ד חייב להיות גדול יותר מ-9 מ"ר סך הכל. גובהה של התקרה בממ"ד צריך להיות מעל 2.8 מטר מהרצפה, והרוחב של החדר צריך להיות מעל 1.6 מטר. אילו הם הגדלים הסטנדרטיים, אך קיימים מקרים יוצאי דופן בהם ניתן לקבל אישור מיוחד לבנות ממ"ד מצומצם יותר.

בממ"ד עצמו חשוב שיהיו שני חלונות או פתחי אוורור, אחד מהם בקיר החיצוני. גם החלונות וגם הדלת חייבים להיות עמידים לרסס והדף. קיימות חברות ייעודיות שמייצרות חלונות ודלתות לצורך התקנה בממ"דים. ניתן למצוא מידע נוסף על כך באתר  https://www.mazam.co.il.

דבר נוסף שחשוב בעת בניית ממ"ד הוא שהחדר חייב להיבנות כמקשה אחת, כלומר שלא יכולים להיות שם עמודים, קורות וכדומה. הבטון שבקירות חייב להיות בעובי של יותר מ-20 ס"מ בקירות הפנימיים, ומעל 25 ס"מ בחיצוניים. מותר שיהיו רק שני קירות חיצוניים בתוך הממ"ד שלכם.

לבנות ממד חוקי

איזה אישורים צריך להוציא לצורך בניית ממ"ד?

אם אתם מתכוונים לבנות ממ"ד בבית שלכם, צריך אישורים מכמה גורמים. קודם כל חשוב לקבל אישור מפיקוד העורף כדי שיראו שהממ"ד עומד בתקנות. לאחר מכן יש להוציא את היתרי הבנייה הרלוונטיים ברשויות המקומיות. קיימים מקרים בהם צריך גם את אישור שאר הדיירים בבניין לצורך הבנייה.

 

איך מבצעים תהליך בניית ממ"ד?

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפנות אל איש מקצוע בתחום ההנדסה שמומחה בבניית ממ"ד לבית שלכם. הוא יוכל להנחות אתכם בכל השלבים השונים, לעזור בבחירת הקבלן וכדומה. הוא יבחן את קווי החשמל, קווי הצנרת ושאר הדברים הרלוונטיים בשביל לדעת כיצד להתחיל בתהליך הבנייה. לאחר מכן תוכלו לבחור בקבלן לביצוע העבודה. הוא יכין את התוכנית הראשונית, ייבחר את הספקים ויוכל לבצע את תהליך הבנייה.

זמן בניית ממ"ד משתנה בהתאם לתנאי השטח הקיימים ולתוכנית עצמה. דבר זה עלול לקחת מספר שבועות עד מספר חודשים. בסיום התהליך תוכלו להתחיל להשתמש בממ"ד לצרכים שלכם. אם הממ"ד נמצא בתוך הדירה שלכם ניתן כמובן להשמיש את החדר לשימושים נוספים ולהשתמש בו כממ"ד רק בעת צורך.

לבנות ממד חוקי

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »