חיפוש

טיפים לעיצוב גינה עם בריכת שחייה ביתית

עיצוב גינה קשור הן ביופי והן בנוחות. כאשר מכניסים בריכה לעיצוב, עלינו לזכור שהיא גם מהווה אלמנט שתופס את העין וגם יש להתייחס אליה כגורם מגביל בעיצוב הגינה. אז מה צריך לקחת בחשבון כשמעצבים גינה? אנחנו כאן כדי לעזור לכם.

 

מה צריך לקחת בחשבון

כאמור, מיקום הבריכה קריטי הן מבחינת עיצוב והן מבחינת נוחות. למשל, סוג הבריכה אשר ישפיע על הגודל שלה וכתוצאה מכך על המיקום שלה. האם הבריכה אקולוגית, היכן נמקם אותה, האם אנו רוצים מעליה צל, איזה תשתיות יש בגינה והיכן ממוקמות (לטובת התאמת הבריכה). כל אלה ועוד שלל אחרים הם גורמים שיש להתחשב בהם כאשר רוצים לעצב גינה.

 

מגוון גדול של בריכות

כיום יש אפשרות לבנות איזה בריכה שחשקה נפשכם: עגולה, מלבנית, שקופה, ג'קוזי ועוד ועוד. רצוי לבדוק לפני העיצוב באיזה סוג בריכה אתם מעוניינים על מנת להתאים את העיצוב. כמו כן, ישנן בריכות שדורשות חפירה לעומק של הגינה, לכן יש להיערך מראש מבחינת הבנת היכן נמצאות התשתיות וכולי.

 

הפרטת בעיה גדולה לבעיות קטנות

מומלץ ורצו לחלק את הגינה לחלקים בהתאם לגודל ולתכולתה. כך למשל, בריכה זה האזור הגדול ביותר שלא יהיה ניתן להזיז, לכן יש להתחשב בו ראשון. לאחר מכן להתייחס לשטח הסובב את הבריכה, להוסיף אזורי ישיבה, אזור צמחייה וכולי. מומלץ לא לשכוח להקצות אזור עם לפחות כמה כסאות, למקרה ותרצו ליהנות משמש אביבית חמימה.

 

סבלנות

במקרים מסוימים יהיה צורך באישורים והיתרים לבניית בריכה. אם יש תאריך יעד להקמת הגינה, מומלץ לקחת זאת בחשבון ולהיערך מראש. כמו כן, מומלץ לשקול להקים גדר חיה לטובת שמירה על פרטיותכם. גם זה תהליך שעשוי לקחת זמן, ולכן חשוב זאת לקחת בחשבון.

 

פרטים קטנים הם קריטיים

כמו למשל איזה צמח תשתלו ליד הבריכה. מומלץ לא לשתול עצים בסמוך לבריכה, שישליכו עלים או פירות על הבריכה וכך עבודת ניקיון הבריכה תהיה מייגעת ומציקה.

 

תהיו חכמים בשמש

בבחירת מיקום הבריכה יש להקפיד שלא תהיה מוצלת מדי או שמשית מדי (כך למשל, כמות עודפת של שמש עשויה לתרום ליצירת אצות וירוקת בברכה שלכם). יש להתייעץ עם מומחה ולשאול אותו איך וכמה מצילים על הבריכה. ואם באור עסקינן, יש להתחשב בתכנון התאורה של הברכה. שולי ככל שישמע, יהיה חשוב לשלב את התאורה החיצונית של הגינה עם התאורה הפנימית של הבריכה.

 

תכינו את הארנקים

במקרה זה אנחנו לא אנשי בשורה. הקמת ברכה בגינה זה תהליך יקר וארוך, לכן עליכם להיות ערוכים ומוכנים להוצאה כלכלית. עלות הכנת תשתיות משתנה בהתאם לסוג הברכה, לגודלה ולתשתיות שכבר יש (אם בכלל) בבית. יש לקחת בחשבון עלויות נוספות במידה ומים חודרים לבית ואז חובה להתחיל בתהליך של ייבוש תת רצפתי.

 

לא להתבייש

כפי שראיתם, יש מגוון מאוד גדול של ברכות וסוגי עיצובים שונים ומשונים. לפני שאתם מתקשרים אל בעל מקצוע ורוצים להתחיל את התהליך, מומלץ בחום לבדוק את הגודל של הגינה, סוג הברכה שאתם רוצים, איפה אתם רוצים למקם כל דבר בגינה שלכם ולקחת בחשבון את כל הגורמים הכתובים כאן. זה יעזור מאוד לבעלי המקצוע להבין אתכם טוב יותר, ובסופו של דבר להתאים לכם את הצמחייה או הברכה המועדפת עליכם. למידע נוסף כנסו לאתר פלמברטק.

בריכת שחיה

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »