חיפוש

הרחקת עטלפים בצורה ידידותית – מה ההבדל מהצורה הפשוטה

פגישה עם עטלפים היא אמנם לא דבר נפוץ, אך לעיתים הם נוחתים על גגות הבניינים, מתנחלים במרפסות, ומפריעים לדיירים לנוח בשלווה.

כמו כן, הם עושים נזק לעצי הפרי ומשאירים אחריהם צואה.

מאמר זה נוגע לכל אותם אנשים שסובלים מעטלפים במקום מגוריהם.

במאמר אסביר כיצד נפרדים מהעטלפים בצורה ידידותית, ומה היתרונות של שיטה זו אל מול השיטה הישנה.

 

מדוע להרחיק עטלפים?

לא חסרות סיבות להרחקת עטלפים. הם אמנם לא פוגעים פיזית בבני אדם, אך הם יכולים להפריע לשגרת החיים התקינה. כמו כן, לעיתים הם יורקים, עושים קולות שמציקים לאוזן, פוגעים בעצי הפרי בהם השקעתם, ומשאירים צואה, אותה אתם צריכים לנקות.

בנוסף לכך, עטלפים לעיתים נושאים איתם מחלות בהן אתם עלולים להידבק, ולכן מומלץ להרחיק אותם מאזור מגורכם.

 

איך מרחיקים עטלפים – השיטה הישנה

יש מספר שיטות להרחקת עטלפים. אחת השיטות המרכזיות היא שימוש בחומרי הדברה שונים להרחקת עטלפים. יש שתי סיבות עיקריות המסבירות מדוע שיטה זו אינה מומלצת כלל.

תחילה, חומרי ההדברה פוגעים בעטלפים. הם יכולים לגרום לנזק גופני שלהם, ולעיתים שיטה זו כוללת פינוי גוויות של עטלפים.

הסיבה השנייה לפיה לא מומלץ להשתמש בשיטה זו היא, שחומרי ההדברה הם כימיקלים רעילים הפוגעים בבני האדם. לפי מחקרים שונים של משרד הבריאות, חשיפה ממושכת לחומרי הדברה עלולה לגרום לנזק בריאותי חמור, הכולל לעיתים פגיעה במערכת העצבית ואף מוות.

גם חשיפה שאינה ממושכת יכולה לגרום לנזקים שונים ולמחלות בריאותיות שונות, ביניהן סרטן ופגיעה במערכת הנשימה.

 

הרחקת עטלפים בצורה ידידותית – השיטה המומלצת

לאחר שהבנתם שעדיף להימנע ככל האפשר משימוש בחומרי הדברה, בפרט לצורך הרחקת עטלפים, אציג בפניכם את השיטה בה מתבצעת הרחקת עטלפים ידידותית.

שיטה זו נעשית באמצעות מכשירים אולטרסוניים המפזרים גלי קול שרק העטלפים יכולים לשמוע. גלי הקול שנשלחים לעטלף בתדרים שונים, יוצרים אצלו תחושה של בלבול מסוים וחוסר הבנה לגבי מקום הימצאם, וכך הם עוזבים את המקום.

שיטה זו מראה לעטלפים את הדרך החוצה בצורה ידידותית. כך הם ינדדו למקום אחר ותחזור השלווה לחייכם.  באמצעות שיטה יעילה זו תמנעו הרג מיותר של עטלפים, ותמנעו שימוש בחומרי הדברה שיכולים לגרום נזק רב לכם ולסביבתכם.

 

לסיום

הימנעו ככל האפשר משימוש בחומרי הדברה. אמנם לעיתים שיטה זו קלה יותר וזולה יותר, אך היא עלולה לגרום נזק רב לכם, לסובבים אתכם ולסביבה.

לאחרונה השימוש בחומרי ההדברה הרעילים הולך ופוחת, וכך אנו שומרים על עצמנו ועל הסביבה.

הצורך בהרחקת העטלפים מאזור המגורים הוא מובן וברור לכל, אך יש לעשות זאת בשיטה הנכונה. מרחיק עטלפים יבצע את העבודה בצורה מקצועית ומהירה, ללא פינוי גוויות וללא היזק בריאותי לכם, לילדיכם ולסובבים אתכם.

 

בעל חיים מעופף

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »