חיפוש

הכנת בשר – ברמה הגבוהה ביותר

אם אתם טבעוניים או צמחוניים, זה הזמן להפסיק לקרוא. אם אתם קרניבורים ואוהבי בשר – הגעתם למקום הנכון. כל מי שאוהב לבשל ואוהב בשר, רוצה להוציא מנות בשריות ברמה גבוהה שיגרמו לכל האורחים והאוכלים להתלהב ולבקש מנה שנייה. במדריך שלפניכם כתבנו מספר טיפים שיעזרו לכם להוציא את מנת הבשר ברמה הגבוהה ביותר שאפשר. 

 

בחירה נכונה בחומרי גלם

כל מנה, לא משנה אם היא צמחונית או מנת בשר, דג או עוף, מתחילה בבחירת חומרי גלם. בחירה ושילוב של חומרי הגלם בצורה נכונה מהווים את הבסיס הראשוני ביותר להכנת מנה מנצחת. במקרה של בשרים, עופות ודגים, הדרך להשיג את חומרי הגלם הטובים ביותר היא לעבוד בצורה ממושכת עם קצב שעליו אתם סומכים.

בשוק הבשר הישראלי והעולמי יש הרבה פעמים הונאות ואפילו שקרים קטנים שמוגשים ללקוחות ביחד עם הבשר שקנו. לכן בכדי להיות בטוחים שאתם מקבלים את חתיכת הבשר עליה שילמתם, כדאי מאוד לעבוד עם קצב שיש לכם איתו יחסי אמון והעבודה איתו היא קבועה.

 

אפקט הקסם – אפקט מאייר

אחד הדברים שהכי מגרים את בלוטות הטעם של כל חובבי הבשר, הוא השכבה שנראית שרופה מעט שיש על מנות מסוג זה. חלקים אלה בבשר אינם שרופים בכלל אלא עברו תהליך שנקרא אפקט מאייר. אפקט מאייר דורש חום של 140 מעלות לפחות, ולכן בכדי להשיג אותו יש לטגן, לצלות או לבשל את הבשר מעל אש גלויה. אפקט זה מוסיף טעמים ומרקם שאין דרך להשיג אותם בשום דרך אחרת, ולכן חשוב מאוד להקפיד עליו בעת בישול בשר.

 

שימוש בכלי בישול נכונים

לכל נתח בשר שתיטקנו יש את סוגי הבישול שמתאימים לו. לדוגמא סינטה הוא נתח לבישול מהיר וחזק, לכן ניתן לבשל אותו על מחבת פסים או על גריל פחמים. אסאדו לעומתו הוא נתח לבישול ארוך ובטמפרטורה נמוכה יחסית, ולכן ניתן לבשל אות בתנור או באמצעות מעשנות פלט. שימוש בכלי בישול נכון הוא שלב הכרחי בכדי להוציא מנה בשרית ברמה הגבוהה ביותר.

 

תיבול והוספת טעמים לבשר

תיבול והוספת טעמים לבשר הוא חלק חשוב מאוד מהבישול שלו. ניתן לתבל את הבשר ממש בסמוך לבישול או להשאיר אותו בתערובת תבלינים רטובה או יבשה, בהתאם לסוג הנתח ולסוג הבישול שנרצה לבשל. כמו כן ניתן להוסיף טעמים לבשר באמצעות הוספת טעם לשמן או לחמאה שבאמצעותם יטוגן הבשר.

 

הכנת בשר ברמה הגבוהה ביותר – סיכום

בישול בשר הוא אומנות שיש אנשים שמקדישים לה את כל חייהם ואי אפשר להגיד שהם עושים זאת לחינם. אם אתם רוצים להתחיל את המסע שלכם לעבר בישול מושלם של בשר, כדאי שתתחילו עם הטיפים שרשמנו בפסקאות הקודמות. הקפדה על הטיפים האלה תעזור לכם להוציא תבשילי בשר ברמה גבוהה בכל פעם מחדש.

מעשנות פלט

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »