חיפוש

הכל מתחיל בתזונה  – 5 אופציות בריאות לאוכל לכלבים

אם אמרנו שהכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, אין ספק שגם אותו צריך להאכיל באוכל מזין ובריא, בדיוק כמו בן אדם. רבים קונים כלב ושואלים איזה אוכל כדאי לתת לו, ומה נחשב בריא ומזין מספיק. כל הפרטים במאמר הבא שלפניכם.

 

מזון מתועש

אם אתם מחפשים אוכל מומלץ לכלבים, כדאי לכם לחשוב על זה שהמזון אותו אנחנו אוכלים, שמיוצר בכמויות מסחריות ועם חומרים משמרים, לא בהכרח גם המזון שמתאים לכלב שלכם. יכול להיות שהוא אפילו גרוע לכלב שלכם, לכן עדיף לחשוב על אוכל כמה שיותר בריא וטבעי, שעבר פחות עיבודים. כלבים צריכים לאכול כמה שפחות מזון קנוי, מהסיבה הפשוטה שהגוף שלהם יותר מתאים לעכל את המזון שבא מהחי והצומח, ולא מיוצר במפעלים סינתטיים.

 

ירקות

אמנם המיתוס סביב אוכל מומלץ לכלבים הוא שהם אוהבים בעיקר בשר, אבל זה ממש לא הסיפור. כלבים אוהבים מאוד ירקות, וכדאי לכם מאוד להרגיל אותם שזה יהיה חלק מהתפריט שלה. שימו לב שהירקות האלה צריכים להיות טריים, ובהתחלה כדאי להתחיל מסוג ירק אחד ולהוסיף בהדרגה. כך עושים למשל בחנויות כמו מונג אוכל לכלבים.

 

מאכלים ביתיים ולא רק בשר

כלבים לא צריכים לאכול רק בשר, להפך. אם התפריט של הכלב יורכב גם מפחמימות, מירקות ומשומן, והכל יאכל גם חלבון מהצומח, נגיד כמו טופו, הבריאות שלו תשתפר בהרבה. כך גם בפחמימות, כלבים לגמרי יכולים לאכול אורז, בטטה ושיבולת שועל.

 

תיבול מותאם לכלבים

אם החלטתם לתת להם אוכל של בית, ולא למשל מזון שנמכר בחנות כמו מונג אוכל לכלבים, שימו לב שהוא לא מכיל יותר מדי תיבול. בסוף אכילת אוכל ביתי גם טובה להתפתחות מערכת החיסון שלהם. זכרו שגם אם מדובר במזון ביתי, יש להתאים את הכמות היומית של המזון של הכלב לגודל שלו. זה אומר שכמות בסיסית יומית היא כאחוז עד שלושה אחוזים ממשקל הגוף. זה אומר שכלב ששוקל 20 ק"ג, יצטרך 350 עד 500 גרם מזון ביום, פחות או יותר.

 

כלבים צמחוניים

אמנם כלב יכול להיות צמחוני או טבעוני, אבל צריך כל הזמן להשגיח על כך שהוא מקבל טאורין וסידן, שלעיתים חסרים בתפריט מהסוג הזה. שימו לב שאוכל ביתי לא מאוזן יכול להיות מאוד בעייתי עבור כלב.

לסיכום, ישנן אופציות שונות לאוכל לכלבים אבל העיקרון ברור, הקפדה על איזון בין המרכיבים השונים. כמו אצל בני האדם, גם איזון תזונתי חשוב מאוד אצל כלבים, ולכן התייעצו עם הווטרינר הקבוע שלכם על כל שינוי דרמטי בתפריט של הכלב שלכם. השקעה בתפריטו של הכלב, תגרום לו להיות בריא יותר, וכמובן לחיות זמן רב, אחרי הכל, אנשים וכלבים אינם שונים כל כך.

גור כלבים

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »