חיפוש

החשיבות שבתכנון תאורה

מעצבי פנים מובילים קושרים לתאורה מעצבת כתרים רבים: עיצוב חכם, הצללה והארה בהתאם למסרים רלוונטיים, הרחבה ויצירת אשליית גודל והשפעה משמעותית על טיב האווירה בחלל. על מנת לעשות שימוש נכון בגופי תאורה ובסוגי תאורה שונים יש להקדים תכנון תאורה מקצועי שיתחשב בתנאי השטח ובצרכי הלקוח ויספק מענה באספקט העיצוב וכמו גם באספקטים של פרקטיקה ועיצוב אווירה. תכנון תאורה, לא תאמינו כמה זה חשוב.

 

מהו תכנון תאורה?

שלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב מסביר כי אדריכל תאורה ייקח בחשבון מספר מרכיבים חשובים:

  • אופי החלל: צרכי תאורת הסלון אינם דומים לצרכי חדר השינה ולצרכי חלל המטבח. לכל חלל מאפיינים ייחודים: בסלון תהיה עדיפות לתאורה בטמפרטורה חמה על מנת להשרות רגיעה ולספק חום ותחושת אינטימיות. לעומת זאת, תאורה בחדר עבודה בסגנון המומלץ תהיה דווקא תאורה לבנה במינון מדויק שתאפשר עבודה פרודוקטיבית ומנגד-לא תסנוור.
  • חלוקה בין תאורת משימות לתאורת מצב רוח – תאורה משימתית תהיה חזקה וממוקדת, ולעומתה תאורה לעיצוב אווירה תאפשר עמעום בשעת הצורך ותשרה נעימות ושלווה בחלל.
  • עיבוד צבע – חשוב להתאים את אינדקס עיבוד הצבע. יש לדעת כי נורות לד מסוימות מתמחות בשחזור צבעים מדויק יותר בהשוואה לנורות בסגנון אחר בחיקוי מקורות אור טבעיים.
  • עיצוב ודקורציה – תאורות שונות משמשות לעיצוב חללים ולתחימתם. ניתן להשתמש בפסי לד או בגופי תאורה מעוצבים בעלי אלומות אור ממוקדות להדגשה של קווי מתאר עבור תקרות מונמכות או ראשי מיטה.

 

אדריכלות תאורה באמצעות שליטה בשכבות אור

שלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב – הסטודיו המוביל למקצועות עיצוב הפנים כאן כדי לפשט את אחד המושגים הבסיסיים בתחום עיצוב פנים ותכנון תאורה: שכבות אור. חללים שונים מכילים שכבת תאורה כללית, שכבת תאורה נוספת – משימתית ושכבת תאורה לצרכי דקורציה ואווירה.

תאורה נכונה תכלול התייחסות לאווירה, לסגנון ולפונקציונליות. שילוב נכון של רכיבי התאורה השונים ייצר חלל נעים, שימושי ומעוצב. לאווירה נעימה ישתמש האדריכל בניגודיות תאורה, בריכות אור ושילובי אור וצל, עבור תאורה משימתית ייעזר האדריכל בתאורה ממוקדת להגברת ערנות ואפקטיביות ועבור עיצוב וקישוט החלל יש לעשות שימוש בגופי תאורה ובתאורת מבטא.

תכנון מוקדם של מערכת התאורה

על מנת להבטיח תשתית חשמל מותאמת ובסיס מספק לגופי וסוגי התאורה הנדרשים, יש לבצע תכנון תאורה מקדים כבר בשלב מוקדם של פרויקט הבנייה או השיפוץ.

תאורת רצפה שקועה יש להתקין בשלב שטרם יציקות הבנייה עבודות הטיח והריצוף. לעומת זאת, גופי תאורה ואביזרי תאורה דקורטיביים יש להתקין רק בשלב הסופי על מנת למנוע לכלוך ואיבוק של מתקני התאורה.

 

תכנון תאורה חכם – תנו למומחים לעבוד עבורכם

על מנת לעצב חלל באמצעות התאמה וסנכרון מקסימלי בין סוגי שכבות התאורה וכן בין גופי התאורה הרצויים לסגנון ושפת העיצוב של החלל יש להיעזר בשירותיו של מעצב פנים מומחה בעל ניסיון בעיצוב תאורה נכון לצד שנות ותק ומקצועיות. תכנון תאורה הוא ההבדל בין חלל מעוצב לחלל מעוצב פרפקט, לבחירתכם. שלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב כאן כדי לסייע לכם בכל בחירה שתעשו.

פינת אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »