חיפוש

האם כל מדביר מוסמך לבצע הדברה במוסד חינוכי?

כולנו אוהבים חיות. כלבים, חתולים או דגים – לכל אחד יש את החיה האהובה עליו. למרות שרוב בני האדם מסתדרים עם בעלי החיים השונים, ישנם גם בעלי חיים מזיקים שלא ממש אהודים עלינו. מזיקים שונים, כמו מכרסמים, טרמיטים או מקקים, יכולים להפר את שגרת חיינו. כשזה קורה במוסד חינוכי, כמו גן ילדים או בית ספר, הדבר הינו הרבה יותר בעייתי ונדרשת הדברה. האם כל מדביר יכול לבצע הדברה במוסד כזה? תשובות במאמר.

 

הדברה במוסד חינוכי

בית ספר תיכוני, חטיבת ביניים, אולפנה או אפילו גן ילדים – מזיקים לא פוסחים על מוסדות חינוכיים. מכרסמים, תיקנים, מקקים, טרמיטים ופרעושים יכולים להופיע במוסדות החינוכיים השונים ולהזיק. מי שסובלים מהנזק הם גם התלמידים השונים, שיכולים להיפגע מאותם מזיקים, וגם הצוות החינוכי. הנזק בא לידי ביטוי גם מבחינה לימודית, שכן מזיקים יכולים לפגוע בשגרת הלימודים.

באמצעות הדברות, כמו שמבצעים הדברות הסביבה, ניתן לפתור את הבעיות השונות. מדבירים יודעים לבצע הדברות שונות אל מול מזיקים שונים, כשהמטרה היא למגר או להרחיק את המזיק מהשטח אליו הוא פלש. במוסד חינוכי הדברה צריכה להתבצע בצורה הרבה יותר אחראית ומבוקרת, מכיוון שמעורבים אנשים רבים, שרובם המוחלט אינו בגיל הבגרות.

 

מדביר מוסמך

באופן עקרוני, אין מניעה מיוחדת כלפי מדבירים מביצוע הדברה במוסדות חינוך. כל אדם שאינו קשור למוסד החינוך ורוצה להיכנס אליו על מנת לבצע עבודה מסוימת, כמו מדביר, צריך להציג אישור היעדר עבירות מין לפני כניסתו אל שערי המוסד. כמו כן, חשוב לוודא שהמדביר שמבצע את ההדברה במוסד החינוכי הוא מדביר מוסמך.

מדביר מוסמך הוא לא כל אחד שמציג את עצמו כאחד כזה. החוק קובע שמדביר מוסמך הוא מי שבעל רישיון מרשות הטבע והגנים. על רישיונו של המדביר, שמקבל אותו לאחר מעבר קורס מקצועי בהצלחה, להיות בתוקף. בנוסף, הוא צריך להיות בעל תעודת יושר ממשטרת ישראל.

 

שיטות הדברה

אם אתם מבצעים הדברה, לא בטוח שתצטרכו לפנות את כל שטח בית הספר. ישנם מדבירים שעובדים גם לאחר סיום שעות הלימודים. בנוסף, מכיוון שמדובר על אזור הדברה רגיש, ייתכן שהמדביר יבחר בשיטת הדברה שאינה מזהמת את הסביבה ואינה כוללת שימוש בכימיקלים שונים.

 

בחירת מדביר למוסד חינוכי

ישנם כמה דברים שצריך לשים לב אליהם בבחירת מדביר למוסד חינוכי. ראשית, וודאו כי המדביר שיצרתם איתו קשר הוא מדביר מוסמך, בעל רישיון עבודה פעיל. לאחר מכן, וודאו כי הוא מסוגל להדביר בשיטות הדברה שאינן מזהמות הסביבה.

ממוטב לברר האם המדביר עובד 24/7. מדביר שעובד בכל שעות היממה יכול לבצע את ההדברה שלו גם לאחר שהתלמידים מסיימים את הלימודים שלהם, מה שיפחית באופן משמעותי את ההפרעה שלו לשגרה במוסד החינוכי.

מדביר מוסמך

 

 

אולי יעניין אותך גם

מערכת פוטו-וולטאית (PV)
כללי
מהי מערכת סולארית ומה היתרונות שלה?

בשנים האחרונות, הצורך במקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה וברי קיימא נעשה ברור יותר ויותר. אנרגיה סולארית, שנרתמת באמצעות מערכות סולאריות, התגלתה כאחד הפתרונות ברי הקיימא המועילים

קרא עוד »
שיפוצניק מתחיל
כללי
המדריך לשיפוצניק המתחיל!

היציאה לדרך שבסופה תוכלו להיות שיפוצניקים יכולה להיות מרגשת ומשתלמת, אבל כדי להצליח באמת חשוב להתחיל עם היסודות. בין אם נכנסתם לבית חדש ואתם להוטים

קרא עוד »
אירועים בעיר שלך
כללי
3 אירועים מרגשים בעיר שלכם

בתקופה האחרונה אנו עדים להפקתם של אירועים מרגשים רבים בערים שונות ברחבי הארץ. בירור שערכנו בנושא גילה שהתרחיש מתקיים לאחר שראשי הערים המרכזיות שוחחו אחד

קרא עוד »