חיפוש

האם הדוד מלא באבנית כך נדע לזהות?

כולנו יודעים טוב מאוד מה היא האבנית, כן אנחנו מתכוונים לחומר הלבן הזה שמצטבר לו לאיטו בתחתית של הקומקום. אבל האם אתם יודעים איך אבנית נוצרת? איפה? לאיזה נזקים היא עלולה לגרום? והכי חשוב, איך אפשר להתמודד עם אבנית? אם אתם עדיין לא יודעים, אז הגעתם בדיוק למקום הנכון!

 

איך נוצרת אבנית ומה אפשר לעשות כדי למנוע את היווצרות האבנית?

ברוב הבתים במדינת ישראל המים מגיעים מבארות בקרקע ולא מהמוביל הארצי או מהכינרת. המים שמגיעים מלב האדמה אל הברז שלנו מביאים יחד איתם כל מיני מינרלים וחומרים שונים, אחד מהם הוא אבן גיר. במצב רגיל אבן הגיר מומסת במים, אך כאשר מרתיחים את המים הללו אבן הגיר מתעבה וחוזרת להיות חומר מוצק וקשיח שנפרד מהמים. מה שאתם רואים בתחתית הקומקום היא האבנית שנוצרת. הדרך הכי טובה לטפל באבנית ברמה של קומקום היא להרתיח קומקום מלא עם מעט מלח לימון. אבל כאשר מדובר על דוד שמש ניקיון יסודי של אבנית דורש טיפול מקצועי של אדם מיומן ומנוסה בתחום.

קפסולת ניקוי אבנית לתמי 4 – קלין פוד

 

איך מזהים שדוד המים שלנו מלא באבנית?

ישנן כמה בעיות שכיחות בדוד המים שיכולות להיות תוצאה של הצטברות אבנית. הבעיה הראשונה היא קצרים חשמליים וחימום לא מספק של המים. במצב בו הדוד מלא באבנית מנגנון החימום החשמלי לא יפעל במלוא העוצמה ולכן זמן החימום יהיה ארוך יותר. הבעיה השנייה היא זרם חלש, אם זרם המים שיוצא מהברז שלכם חלש זה יכול לרמוז על סתימה בדוד או בצנרת. הבעיה השלישית היא נזילות. לעתים אבנית שמצטברת בדוד המים פוגעת בו ומתחילות להיווצר נזילות, מה שמחייב החלפה של דוד המים ושל כל המנגנונים שלו.

 

אז איך אפשר למנוע הצטברות של אבנית בדוד?

במקום לטפל בתקלה אחרי שהיא מגיעה, עדיף להקדים רפואה למכה. אספנו כאן עבורכם 3 דרכים שיסייעו לכם למנוע מראש את הצטברות האבנית בדוד המים שלכם:

 

שימוש חכם ויעיל בדוד המים

אם תפעילו את הדוד החשמלי שלכם אך ורק כשצריך ולא תגרמו לו לעבוד שעות ארוכות ביום סתם, הסבירות להצטברות של אבנית בדוד תרד באופן משמעותי.

 

תחזוקה

ניקיון שוטף ותחזוקה נכונה של הדוד יסייעו במניעת הצטברות אבנית בכמות גדולה.

 

שימוש במסנן ייעודי

פילטר ניקוי דוד מים חמים לתמי 4 הוא מכשיר ייעודי שמחובר לצינורות המובילים מים לדוד. המיכל מלא בחומר מסוים שתפקידו הוא למנוע מהחומרים יוצרי האבנית שיש במים להיכנס לדוד המים שלכם.

 

סיכום

אז עכשיו אנחנו יודעים מהי אבנית, איך היא נוצרת, ומה היא יכולה לעשות לדוד המים שלנו ולשלל מוצרים נוספים כגון תמי 4, שניתן לפתור את בעיה זו ע"י קפסולת ניקוי אבנית לתמי 4 – קלין פוד. החורף כבר ממש כאן, ואתם לא רוצים להיתקע בלי מים חמים נכון? אז לא להתעצל, ולהקדים רפואה למכה כמה שיותר מהר!

קפסולת ניקוי אבנית לתמי 4 – קלין פוד

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »