חיפוש

האם ביטוח מבנה משותף כולל גם עובש?

כפי שאנו משערים, אין לכם כל רצון או שאיפה לכך שהנכס אותו רכשתם בדמים מרובים ילך לטמיון בשל נזקים כאלו ואחרים.

להפך, אתם מעוניינים ממש כמו כל אדם נורמטיבי, שהנכס שלכם יאריך ימים , וישמור על ערכו בצורה אופטימלית.

ממש כמו שבעלי חיים בונים לעצמם מחילות ומבנים קוצניים כדי להגן על עצמם מפני טורפים, חשוב שכבר מהיום תמגנו את המבנה שלכם על כל צרה שלא תבוא. נזקים בצנרת? זו לא אמורה להיות דאגה שלכם! ברכישת פוליסה של ביטוח מבנה משותף אתם מקבלים הגנה בכל מקרה של היווצרות עובש וכן היגרמות של נזקים שונים נוספים. מעוניינים לדעת מה עומד מאחורי ביטוח מבנה משותף? הטקסט הזה נכתב עבורכם.

 

4 הביטוחים העיקריים המיועדים לביטוח מבנה משותף

אם לא רכשתם וילה פרטית על חופי הים התיכון, או שאינכם מתגוררים בבית חד קומתי אדום-גג בכפר שקט, כנראה שכמו רבים מתושבי הארץ הזאת, אתם מוגדרים כדיירים בבניין משותף.

 

מהו מבנה משותף?

מבנה משותף על פי חוק, הוא מבנה אדריכלי הנועד למגורי אדם וכולל יותר מדירה אחת וכן חלקים המשותפים לכלל הדיירים במבנה. הדירות יכולות להיות בבעלות אחת, בבעלות נפרדת לכל דירה או בבעלות על חלקן.

 

אילו סוגי ביטוחים כלולים בביטוח מבנה משותף?

סוג הביטוח הסבר
ביטוח מבנה ביטוח זה מכסה את החלקים המשותפים לדיירי הבניין, לרבות: חדרי מדרגות, מעליות, גג, חדר אשפה, גינה, חצר, שטחי חנייה ועוד, במידה ונגרם נזק כתוצאה מהתממשות הסיכונים המפורטים בחוזה הביטוח, כמו: שריפה, פריצה, נזקי סערות וסופות, פיצוץ גז, עובש כתוצאה מנזקי צנרת, רעידת אדמה ועוד.
ביטוח חבות מעבידים במקרה בו ועד הבית העסיק עובד בחלקים המשותפים של הבניין, והעובד נפגע עקב רשלנות, ביטוח חבות מעסיקים מכסה נזק זה.
ביטוח צד ג' ביטוח זה מכסה מקרים בהם דיירי הבניין או מבקרים בבניין נפגעו בחלקים המשותפים בבניין, כתוצאה מרשלנות, כמו: בור פתוח, מדרגות שבורות, מרצפות עקומות או מעקה שבור. בכל המקרים האלו רשאי הנפגע לתבוע את דיירי המבנה המשותף בגין פציעתו. התביעה עלולה להיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, חובת התשלום חלה על דיירי הבניין. ביטוח צד ג' מכסה אפשרות של תביעה ומשלם את הפיצויים.
ביטוח חברי ועד ביטוח זה הינו ביטוח מורחב לביטוח צד ג', הוא מכסה אפשרות שבה נתבעים חברי ועד באופן אישי. הכיסוי הוא על הנזקים שפורטו בביטוח צד ג', ואינו כולל תביעות על הוצאות דיבה, לשון הרע, עניינים תקציביים הקשורים בועד, סכסוכי שכנים וכו'.

ביטוח מבנה משותף מכסה שלל מקרים שעלולים להתרחש בתחומי החלקים המשותפים בבניין, כך יוצא, שבמקרה בו לדוגמה, נחת טיל על הבניין ומוטט אותו, אם הדיירים מבוטחים בביטוח מבנה משותף, הם לא נדרשים להתמודד לבד עם הנזקים, חברת הביטוח תעזור להם לקום מההריסות ולבנות את המבנה מחדש.

 

מבנה הרוס

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »