חיפוש

האם אוכל לכלבים על בסיס דגים בריא?

אנחנו תמיד רוצים להבטיח שכלבינו יחיו חיים בריאים ונינוחים. הם כמעט כמו בני משפחה מבחינתנו, ואנחנו נרצה שיישארו איתנו לכמה שיותר שנים. הרבה מזה נקבע על ידי סוג התזונה של הכלב, לכן חשוב להכיר את סוגי האוכל שניתן לתת להם מבלי לפגוע במאזן התזונתי שלהם. הרבה תוהים האם אוכל לכלבים על בסיס דגים הוא רעיון טוב, ולכן המאמר הבא ינסה לענות לכם על שאלות בנושא.

 

מה בדרך כלל יש בתוך אוכל של כלבים?

אוכל לכלבים הוא מגוון למדי; ישנם סוגים רבים של מאכלים שראוי לתת לכלבים והם מבוססים על סוגים שונים של מזון. הסוג הנפוץ ביותר הוא מזון מבוסס בשר. מזון זה לרוב מבוסס בשר בקר הוא בשר כבש, והוא מהווה מקור לערכים תזונתיים רבים בשביל הכלב. לצידו, יש גם את האוכל המבוסס על דגים, אשר מגיע עם היתרונות והחסרונות שלו. למבחר סוגי אוכל לכלבים היכנסו לקישור הבא: www.mhaim1.com

 

האם אוכל מבוסס דגים טוב לכלבינו?

התשובה הקצרה היא גם כן וגם לא. התשובה הארוכה היא שהתלות טמונה בסוג הדג שניתן לכלב לאכול. אחת מהסכנות העיקריות במקרה של אוכל לכלבים מבוסס דגים היא ההימצאות של כספית בגופי הדגים. כספית היא רעילה במיוחד לכלבים ולכן דגים עם ריכוזים גבוהים של כספית עלולים להוביל לבעיות רפואיות. כל עוד הדג שניתן הוא בעל ריכוז כספית נמוך, הוא כנראה בטוח לאכילה מצד כלבכם.

כלב אוכל

אילו סוגי דגים כלבים יכולים לאכול?

כאמור, סוגי הדגים הניתנים לאכילה הם סוגים שבהם קיים סיכוי נמוך יותר להצטברות של כספית בגופם. זני דגים הנמנים בתוך רשימה זו הם: הרינג, סלמון, טונה בהירה בשימורים, שפמנון, בקלה, וכד'. מדובר בזנים שה גם בעלי סיכוי נמוך להכיל מינים של טפילים אשר עלולים להזיק לכלביכם, בנוסף להיותם בעלי מינונים נמוכים של כספית.

 

ואילו סוגים הם לא יכולים?

דגים בעלי מינונים גבוהים של כספית הם הסכנה העיקרית. דגים אלה גם מכילים טפילים גם על החלק החיצוני של גופם וגם בתוך איבריהם הפנימיים, מה שיכול לגרום לנזק לכלבים שניזונים מהם. נכללים בתוך אותם זנים כרישים, דגי חרב, טונוס גדול, וכד'. הסיבה לחסרונותיהם היא שהם נתפסים בגילאים מבוגרים יחסית ולכן הם מספיקים לספוג הרבה כספית והרבה טפילים במהלך חייהם.

 

מה היתרונות של אוכל מבוסס דגים?

אוכל מבוסס דגים הוא אוכל שמכיל חלבונים רבים, כמו גם סוגים רבים של חומצות שומן כגון אומגה 3. כל אלו בריאים מאוד לכלבים (כמו לבני אדם) ובעלי השפעה חיובית על גופם.

 

לסיכום

אוכל מבוסס דגים בהחלט אפשר לתת לכלבים, כל עוד שמים לב שסוג הדגים הניתן הוא מסוג בטוח ובריא למאכל בשבילם. אם כבר משקיעים ומביאים אוכל מסוג זה, כדאי שהוא גם יהיה בריא לחברינו על ארבע.

אוכל מבוסס דגים

אולי יעניין אותך גם

גור כלבים
בעלי חיים
הכירו את הגזע פודל טוי

אם אתם מכירים את הפודל טוי, אתם יודעים שמדובר בגזע הכלב החמוד ביותר שתפגשו. הפודל טוי, נראה ממש צעצוע, אבל היכולות שלו מוכיחות שהוא הרבה

קרא עוד »
מזון לגורים
בעלי חיים
איך בוחרים אוכל לגורים?

בחירה של אוכל לגורים צריכה להתבצע תוך ידע מעמיק בתחום. שכן, גורים של כלבים, בדומה לתינוקות של בני אדם, הם יצורים קטנים שצריכים אוכל מזין

קרא עוד »