חיפוש

האוכל המושלם לגורי החתולים שלכם

כולנו מכירים את הקלישאה – זרקו לחתול קצת סרדינים עם חלב והוא מסודר. האמת, עם זאת, היא קצת יותר מורכבת. כשמדברים על אוכל לחיות, יש לנו – בעליהם האוהבים של חיות המחמד – הרבה לחקור וללמוד. ישנו מגוון אינסופי של היצע, כל מותג טוען להיות הטוב ביותר, אבל מה מזה נכון? וכיצד בוחרים?

בשביל זה אנחנו כאן.

 

כמה כללים בסיסיים

הנה החלק היבש (אך החשוב) שבכל הסיפור:

עד לגיל 4 שבועות, ניזון הגור מחלב אם, או – בהיעדר חלב אם אמיתי – הוא ניזון מתחליף חלב אם. חשוב לזכור כי על הגור להיות מואכל אחת ל2-4 שעות.

כאשר הגור בן 4-5 שבועות, ניתן לשלב בתפריט שלו אוכל מוצק. כצרכנים, חפשו אוכל לגורי חתולים עליו כתוב שהוא מיועד לגורים. באופן כללי, תפריט של גורים אמור להיות עשיר בחלבונים על מנת לעודד את התפתחותם. אגב, אוכל יכול לשמש אתכם הבעלים גם באילוף ואימון של הגור שלכם.

יש לשים לב כי, בניגוד לתפיסה הרווחת שחתולים זקוקים לחלב, לאחר שגור נגמל מחלב אין לו בו צורך יותר, ולעיתים הוא אף יכול להזיק לו!

בגיל 6-8 שבועות, ייעשה החתול שלכם רגיל יותר למזון מוצק. מומלץ להאכילו כ3-4 פעמים ביום, וזאת עד להגיעו לגיל 6 חודשים.

עד לגיל 6 חודשים, יש להמשיך ולהאכיל את הגור במזון המיועד לגורים. בהיותם בני חצי שנה, ניתן להפחית את ההאכלה לפעמיים ביום. כמובן – ואי אפשר להדגיש זאת יותר – חשוב להתייעץ עם וטרינר/ית לאורך הדרך, שכן לחתולים שונים ישנה תוזנה שונה, בהתאם למשקל גופם, מחלות וכ'ו.

 

אוכל שלא ידעתם שחתולים אוהבים!

בשר ודגים הם המובן-מאליו, אבל מה עם קצת ביצה מקושקשת או סלט? כן כן, החתול שלכם יכול ליהנות אף מאלו! (כמובן, בהנחה והוא בשלב ההתפתחותי המתאים). הוא אפילו יכול ליהנות מדלעת מבושלת! על אף שחתולים הינם אוכלי בשר מושבעים, בהחלט אפשר לשלב בתזונתם מאכלים נוספים.

עם זאת, יש לדאוג שחתולכם לא מוצא את עצמו אוכל בשר נא, מוצרי חלב, שום, בצל, וגם לא אוכל לכלבים! על אף שאוכל לכלבים אינו רעיל עבור חתולכם, הוא בכל זאת אינו מותאם להם (למשל, חתולים זקוקים לכמויות גבוהות בהרבה של ויטמין A  ושל חלבון).

אם כן, בכל הנוגע לחתול שלכם, ובייחוד כשמדובר בגור חדש ובלתי מאומן – חשוב להקפיד שאינו מוצא את דרכו למאגרי המזון שלכם.

 

לסיכום

תזונה של גורים אינה מדע טילים. עם זאת, כבעליהם המאושרים של גור חמוד, אתם צריכים להיות עירניים וחקרניים על מנת לדעת מה טוב ומתאים לו. אתם יותר ממוזמנים לחקור באינטרנט, וכמובן – כפי שכבר הוזכר לעיל – להתייעץ עם הוטרינר/ית שלכם לפי הצורך.

שיהיה בהצלחה!

חתולים אוכלים

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »