חיפוש

8 דברים שכדאי לדעת על מכולות

אפשר להעביר בו סחורה מכל מקום לכל מקום, לאחסן בו פסנתר כנף, בובות ברבי במשקל טון ולמעשה כל דבר יבש תחת השמש. אפשר גם, ובקלות, להפוך אותו למשרד או דירת מגורים ובשוק הנדל"ן הרותח של ימינו יותר ויותר אנשים בוחרים בחלופה זו.

חברות בנייה ואירועים כבר שנים משתמשות בו לביתני שמירה, מקלחות ושירותים. אנחנו כמובן מדברים על מכולה, תיבה גדולה עשויה על פי רוב ממתכת או פלדה שמרגע הופעתה בשנות ה-50 של המאה הקודמת יצרה מהפכה אדירה בענף השילוח. לצורך כתבה, התייעצנו עם גורם מקצועי מחברת CONTAIN, חברה המתמחה במכירה והשכרה של מבנים ניידים, מכולות וקונטיינרים בגדלים שונים (למידע נוסף >>) על מנת להבין מהם שמונת הדברים שכדאי לדעת אודות המכולה ושימושיה השונים.

 

כדאי לדעת מס' 1: המכולה עמידה בפני כל מזג אוויר

בשלג ובשרב, בגשם זלעפות ובארבעים מעלות (בצל) – המכולה אטומה למים, עמידה בפני רוח חזקה וכל שאר פגעי מזג האוויר. אם אתם חושבים על פתרון יצירתי עבור משרד נייד או דירת מגורים, כל שעליכם לעשות הוא לדפן את קירות הקונטיינר בחומרים מבודדים ולהתקין מזגן, ואתם מוכנים.

אם אתם זקוקים למכולה לאחסון או לשינוע, לא תזדקקו למזגן אולם במידה והסחורה שאתם מאחסנים או משנעים רגישה לחום או לקור כן תזדקקו לחומרי בידוד.

 

כדאי לדעת מס' 2: המכולה היא פתרון דיור אטרקטיבית

זהו טרנד שהתחיל במערב בשנות ה-80, ובישראל הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות:
זוגות צעירים, המחפשים פתרונות דיור מחוץ לקופסה רוכשים מכולה ומעצבים אותה כדירת מגורים לכל דבר ועניין.
יש למכולה יתרונות רבים כדירת מגורים או משרד:

  • הבנייה היא מהירה מאוד, וכוללת הסבת המכולה למגורים, עיצוב ותוספות, עניין שעשוי להיערך שבועות בודדים לעומת בניית דירה בבניין שנמשכת לפחות שנתיים.
  • חיסכון כספי עצום. לא תצטרכו כלל לקחת משכנתא, כי העלות לרכישת מכולה והסבתו למגורים נמוכה בעשרות אחוזים בהשוואה לרכישת דירה, בוודאי בשוק הנדל"ן הרותח בארצנו.
  • חופש עיצובי: אין קץ ליצירתיות בעיצוב מכולה למגורים, מבחוץ וגם מבפנים. זה בית שבאמת אפשר להגשים בו (כמעט) כל חלום. רמות הגימור, הצבעים, התשתיות, החיפויים – מרגע שהמכולה בידכם יש לכם יד חופשית לחלוטין. אם יש לכם התקציב הנדרש, תוכלו אפילו להפוך את המכולה לדירת יוקרה.
  • מודולריות: המשפחה גדלה? אין שום בעיה. מצמידים מכולה נוספת לזאת הקיימת והנה חדר ילדים משגע.
  • ניידות: בא לכם להתנייד למקום חדש? אין שום בעיה. תעברו מקום, בלי לעבור דירה. מנוף ייקח את המכולה שלכם ליעד החדש.

בתהליך הפיכתו לבית מגורים, ניתן כמובן להוסיף לקונטיינר כל תשתית נדרשת כגון חשמל, מים, גז, מיזוג, תקשורת, חלוקת החלל לחללים פנימיים, חלונות ואפילו פאנל סולארי על הגג.

 

כדאי לדעת מס' 3: יש למכולה מגוון עצום של שימושים

אמרנו כבר שאין קץ ליצירתיות האנושית? להמחשה, הנה שניים עשר מהדברים הנפוצים ביותר שאנשים עושים עם מכולות, מלבד להפוך אותן דירת מגורים (על פי רוב, דרושה הסבה של המכולה על מנת שיתאים לשימוש):

  1. משרד. יש אנשים המתקינים בחצר ביתם מכולה המשמשת למשרד
  2. מחסן לכל ציוד או סחורה
  3. מקלחת ו/או שירותים, למשל לצורך אירועים בטבע או בכל שטח פתוח
  4. ביתן שמירה
  5. משרד מכירות, למשל באתר בנייה
  6. הובלה בקירור
  7. מכולה לפינוי פסולת
  8. מרפאה ניידת
  9. צימר
  10. כיתת לימוד
  11. גלריית אמנות
  12. קליניקה לטיפולים

 

כדאי לדעת מס' 4: המכולה תורמת לאיכות הסביבה

הייצור של המכולות נעשה בשיטה של בנייה ירוקה, שאינה מזהמת את הקרקע וכמעט שאינה מותירה פסולת. בנוסף, העיקרון האקולוגי של "שימוש חוזר" בא לידי ביטוי בעולם המכולות בצורה בהירה ועוצמתית. היכולת לקחת מכולה ששימשה לשינוע מספר שנים, להסב אותה למחסן, לאחר מכן למשרד נייד או לביתן עבור השומר בכניסה ליישוב, זהו לא רק אקט יצירתי אלא גם מעשה ירוק, המעודד שימור אנרגיה ושמירה על משאבי הטבע.

 

כדאי לדעת מס' 5: ניתן גם לשכור מכולה

אינכם חייבים לרכוש, אתם בהחלט יכולים לשכור מכולה לכל צורך שהוא כולל מזגנים, רהיטים ועוד, לטווח זמן קצר או ארוך, ככל שתחפצו.

 

כדאי לדעת מס' 6: כשיש לך משהו יקר לאחסן, תחשוב מכולה

מבנה הפלדה או המתכת הקשיח מעניק, ובצדק, תחושת ביטחון כך שסחורות יקרות מאוד מאוחסנות דרך קבע במכולות. לעתים מוסיפים למרכיב ההגנה גם מצלמות ואזעקה, תשתית שקל ויחסית זול להתקין ולהפעיל על גבי מכולה.

 

כדאי לדעת מס' 7: היא באה בכל הגדלים

גמישות ויצירתיות הם שם המשחק כשזה קשור במכולות. אפשר לקנות כמה ולחבר יחד, אפשר לערום לגובה או לקבץ לרוחב.

 

כדאי לדעת מס' 8: שלושה דרכים לשדרג מכולה מבחוץ

הנה שלושה דברים שאנשים מוסיפים למכולה כדי להעניק לעצמם חווית מגורים או משרד מהנה: דק עץ, פרגולה, פרחים לבית ולגינה.

נמל

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »