חיפוש

הבחירה שעושה את ההבדל – איזה גזע כלבים הכי מומלץ למתחילים?

ההחלטה על הכנסת כלב לבית היא החלטה דרמטית, במיוחד אם מדובר בפעם הראשונה שאתם עושים את זה. בישראל יש הרבה מאוד סוגי כלבים, והבחירה ביניהם יכולה להיות לא פשוטה. בתור מתחילים, יש כמה גזעים שיהיו נוחים יותר לגידול, וההמלצה שלנו היא ללכת עליהם. כאן נספר לכם איך בדיוק לבחור את הגזע שממנו יגיע הכלב החדש שלכם.

 

בחירת כלב

בחירה בין גזעי כלבים היא בחירה קשה. לכל גזע יש את היתרונות שלו, ואנחנו עלולים לתהות מאיזה גזע כדאי שיבוא הכלב החדש שלנו. בתור מתחילים בעולם גידול הכלבים, חשוב לבחור כלב שיהיה לכם נוח לגדל אותו. ישנם כלבים לא ממושמעים, דבר שעלול להיות קשה למי שזו הפעם הראשונה בגידול כלב. למידע נוסף פשוט לחצו כאן, אבל בינתיים הנה כמה גזעים שכדאי להכיר.

הבחירה שעושה את ההבדל - איזה גזע כלבים הכי מומלץ למתחילים?

גזעים מומלצים

עבור מתחילים יש כמה גזעים שנחשבים למומלצים יותר. הסוג הראשון שעליו נדבר הוא כלב הלברדור, שנחשב ידידותי מאוד, וגם מתאים למשפחות בהן יש ילדים. הלברדור יכול לחיות גם בסביבה עירונית מה שהופך אותו להיות כלב פופולרי מאוד בישראל.

הרועה הגרמני נחשב לכלב נאמן מאוד למשפחה שלו, ואם אתם רוצים גם כלב שיעניק לכם ביטחון אישי הוא בהחלט עונה על הדרישה הזו. כלבים נוספים וקטנים יותר שיכולים להתאים למתחילים הם הפודל, המלטיז שנחשב כלב נהדר ומשפחתי והיורקשייר טריאר שיוכל להתאים גם הוא למי שגרים בדירה לא גדולה.

 

תנאים אפשריים

הנתון הראשון שאתם צריכים לקחת בחשבון הוא את תנאי המחיה שאם מסוגלים להעניק לכלב שלכם. למשל, אם אתם גרים בבית דירות בלי שטח פתוח גדול, לא כל כלב יוכל לגדול בסביבה כזו בצורה נעימה. מנגד, אם לבית שלכם יש חצר גדולה תוכלו להנות מסוגים נוספים של כלבים שצריכים שטח מחיה גדול יותר. חשוב לא להביא כלב לגור במקום שבו הוא לא יקבל את התנאים שהוא צריך.

הבחירה שעושה את ההבדל - איזה גזע כלבים הכי מומלץ למתחילים?

מטרה

נתון נוסף שאתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים גזע כלבים הוא המטרה שלשמה אתם מעוניינים להחזיק בכלב. כל עוד הכלב שלכם לא אמור לבצע משימה מסוימת, אתם יכולים לבחור את הגזע שלו כרצונכם. מנגד, אם הכלב שלכם מיועד למשימות כמו שמירה או נחייה יש מספר מצומצם של גזעים שיכולים למלא את אותם משימות, והכלב שלכם צריך להגיע מתוך אותם גזעים.

 

לסיכום

הכנסה של כלב חדש לבית היא אירוע מרגש מאוד. בין כל הבחירות שאנחנו צריכים לעשות עלינו להבין איזה גזע כדאי לבחור. כאן קיבלתם סקירה על גזעי הכלבים שמתאימים גם למתחילים, ויכולים להיות כלבים נהדרים גם למי שלא מחזיק בניסיון בגידול כלבים. חשוב כמובן להתחשב גם בתנאי המחיה שאתם מסוגלים להעניק לכלב החדש, ולזכור מה המטרה שבגללה אתם מביאים כלב לבית.

הבחירה שעושה את ההבדל - איזה גזע כלבים הכי מומלץ למתחילים?

אולי יעניין אותך גם

גור כלבים
בעלי חיים
הכירו את הגזע פודל טוי

אם אתם מכירים את הפודל טוי, אתם יודעים שמדובר בגזע הכלב החמוד ביותר שתפגשו. הפודל טוי, נראה ממש צעצוע, אבל היכולות שלו מוכיחות שהוא הרבה

קרא עוד »
מזון לגורים
בעלי חיים
איך בוחרים אוכל לגורים?

בחירה של אוכל לגורים צריכה להתבצע תוך ידע מעמיק בתחום. שכן, גורים של כלבים, בדומה לתינוקות של בני אדם, הם יצורים קטנים שצריכים אוכל מזין

קרא עוד »