חיפוש

בדק בית – התהליך המלא

אחד הדברים שיכולים לעצבן אתכם אחרי כניסה לנכס חדש אותו רכשתם במיטב כספכם, הוא הגילוי שיש תקלות וליקויים בנכס. הצורך לתקן ולשפץ כשאתם כבר בנכס יכול לעלות סכום רב, ולגרום הרבה כאב ראש. זו בדיוק הסיבה שעורכים עוד לפני הכניסה לנכס בדק בית. מה זה אומר? מה הוא כולל? ואת מי כדאי לשכור שיעשה לכם את זה? כל הפרטים ממש כאן.

 

אז מה זה בדק בית?

לפני שמדברים על בדק בית באשקלון, צריך להסביר מה זה בדיוק בדק בית, ואיך הוא בדיוק עובד. את בדק הבית כנראה יזמינו הקונים של הדירה. כבר בשלב פרוטוקול המסירה הראשוני, עוד לפני שאתם מקבלים את המפתח, האחריות על כלל הנכס עדיין על הקבלן, ולכן הוא זה שיצטרך לערוך את התיקונים, כפי שיופיעו בדו"ח הליקויים של הבוחן אותו תביאו.

אז מה זה בדק בית

אז איך זה עובד?

לאחר סיום הדירה, ולפני ביצוע המסירה בפועל, אתם מזמינים בעל מקצוע, אחד שמבין ואף הוכשר לצורך בדק בית. הוא ידע לבדוק את הצנרת, את מערכת החשמל, ואת הריצוף, בצורה שאתם, גם אם יש לכם טביעת עין מצוינת, אף פעם לא תדעו לבדוק. מבצע בדק הבית יערוך את הבדיקה ביחס למפרט המכר עליו חתם הקבלן. אתם תצטרכו לשלם את התמורה כמובן רק לאחר שתדעו שמפרט המכר נעשה כראוי.

 

אחרי בדק הבית הכל עלינו?

שימו לב שאחרי בדק הבית, וגם לאחר המסירה, עדיין יש אחריות לקבלן, ותקופה זו נקראת תקופת אחריות. הרעיון של התקופה הוא שכדי שהקבלן יתקן לכם ליקוי שנמצא בתקופה זה, תצטרכו, אתם הקונים להוכיח שהליקוי אכן כתוצאה מחומרים שאינם איכותיים מספיק או ליקויים בבנייה.

 

מה התוצאה של בדק הבית?

עורך בדק הבית ממש עובר על כלל המערכות, ועורך דו"ח שמפרט את כלל הליקויים. הדו"ח כמובן עומד ביחס למפרט הטכני שעליו הקבלן חתם. שימו לב שמדובר בדו"ח מקצועי, ועורך בדק הבית גם הוא יודע לשים את הדגש בדיוק על הדברים הקריטיים והרלוונטיים.

מה התוצאה של בדק הבית

האם יש לבדק הבית מעמד משפטי?

אם עורך בדק הבית היא בודק מורשה, הדו"ח שלו יכול להיות מוגדר כחוות דעת משפטית, וזאת למקרה שיתקיים הליך משפטי בין הקבלן לקונה. זו הסיבה שלפני הכל עליכם לוודא אם בודק הבית, גם אם אתם מבצעים בדק בית באשקלון, שיש לו הסמכה לערוך את חוות הדעת הזאת.

לסיכום, בדק הבית כולל בדיקה של בודק מוסמך, עוד לפני מסירת הדירה ונתינת המפתח. לאחר מכן הוא מגיש דו"ח מפורט הכולל את כלל הליקויים שנמצאו אל מול המפרט הטכני, ולאחר מכן הקבלן עובר לתיקון כלל הליקויים. שימו לב שהשקעה כספית בבודק מוסמך ומקצועי, יכולה לחסוך לכם כסף רב בעתיד, וגם הרבה כאבי ראש, כשתצטרכו לטפל בליקויים בעצמכם.

בדק בית - התהליך המלא

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »