חיפוש

אלו הדברים שחובה להיזהר מהם כשעושים הדברה בבית

רובנו לא ממש אוהבים חרקים, ולא ממש שמחים לגלות שהם הגיעו אלינו הביתה. תודה לאל אנו חיים בשנת 2023 ויכולים להיעזר בשירותיהם המקצועיים של מדבירים כדי שיסלקו מהבית שלנו את האורחים הקטנים והלא רצויים הללו. אבל לצד ההקלה העצומה שההדברה מביאה לנו הביתה, יש כמה דברים שחשוב מאוד לזכור. הכנו לכם כאן רשימה של כמה דברים שחשוב מאוד לשים אליהם לב ולהיזהר מהם כאשר מבצעים הדברה בבית. מוכנים? בואו נצא לדרך.

 

גורם הסיכון העיקרי בזמן ההדברה

בסופו של דבר ההדברה מאוד עוזרת לנו, אבל חשוב לזכור שחומרי הדברה הם חומרים כימיים רעילים מאוד, שבמצבים מסוימים עלולים גם לסכן את בני האדם שחיים בבית. מסיבה זו ישנם כמה כללי בטיחות שאסור להפר בשום פנים ואופן, וחובה להישמע להנחיות שהמדביר ייתן לכם. פרטים נוספים על הדברות וכל מה שקשור לתחום תוכלו למצוא בקישור הזה לפרטים נוספים על גור הדברות. הדברה בבית

מיהו המדביר שאנו מזמינים?

השאלה הראשונה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא מי המדביר שאנו מזמינים, האם הוא איש מקצוע מוסמך ומיומן? כדי להדביר על פי חוק במדינת ישראל יש צורך ברישיון תקף שמעיד על כך שהמדביר עבר הסמכה מקצועית. אל תחפפו בזה בשום פנים ואופן, חיסכון של כמה שקלים יכול להיגמר באסון. דרשו מהמדביר שהזמנתם שיראה לכם תעודת מדביר בתוקף ותעודה מזהה נוספת.

 

חומרי הדברה שבהם נעשה שימוש

כפי שאמרנו, חומרי הדברה הם בסופו של דבר רעלים חזקים נגד מזיקים, אך הם יכולים גם לפגוע בבני אדם. וודאו מול המדביר שהוא הולך להשתמש אך ורק בחומרי הדברה מאושרים, שבהנחה ושומרים על כל כללי הבטיחות לא יפגעו ולא יזיקו לדיירים בבית.

חשוב להיות אסרטיביים ולהבין באילו חומרי הדברה המדביר הולך להשתמש, ולא לקבל את כל מה שהוא אומר כתורה מסיני, כי לעתים ישנם מדבירים שרוצים לסיים את העבודה מהר ומשתמשים בחומרים רעילים מאוד שלא מאושרים לשימוש.

הדברה בבית

מה עושים אחרי ההדברה

מכיוון שישנם שלל חומרי הדברה שמשמשים להדברה של מזיקים שונים, הכללים משתנים. חשוב להבין בדיוק מהמדביר שלכם אחרי כמה זמן אפשר להיכנס לבית. צריך גם לזכור שיש שוני בין אנשים מבוגרים לילדים קטנים ותינוקות ולכן תבינו בדיוק מתי כל אחד יכול להיכנס.

אנו ממליצים בחום גם לאוורר היטב את הבית ולפתוח את כל החלונות לאחר ביצוע ההדברה. למרות הרצון הטבעי לנקות את הבית לאחר ההדברה אל תשטפו אותו, מכיוון ששטיפת הרצפה יכולה לפגוע בחומרי ההדברה שפוזרו עליה ולהסיר אותם וכך לפגוע ביעילות של ההדברה.

 

סיכום

הדברה היא בהחלט צורך חיוני עבור רבים מאיתנו. אם גם אתם צריכים לבצע הדברה אין שום סיבה להיכנס ללחץ. מלאו אחר הנחיות הזהירות, הקשיבו למדביר, והכל יסתיים בשלום ובאופן מוצלח.

הדברה בבית

אולי יעניין אותך גם