חיפוש

איפה מומלץ לשמור על אוכל לחתולים בבית

החתול, בדומה לכמה מבני האדם, הוא חיה בררנית מאוד – יש לו טעם אישי והעדפות קולינריות ברורות. החתול יסרב לטעום אוכל שאינו לטעמו, מבחינת הטעם ומבחינת המרקם, והוא בוודאי יסרב לאכול אוכל שפג תוקפו, או כזה שאוחסן בצורה לקויה. בניגוד לכלבים, החתול לא יאכל שוב אוכל שגרם לו לנזק, וכאשר מוגש לו מזון מכל סוג שהוא, החתול ייקח את הזמן ויבחן את המנה המוגשת לו בדקדקנות.

 

אתגרים במזון לחתולים

יש להתאים את המזון לחתול לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא, כאשר אוכל לגורי חתולים שונה מאוכל המוגש לחתול בוגר. אתגר נוסף נוגע לאחסון האוכל. כאשר אחסון האוכל נעשה בצורה לקויה, גם אם זהו המזון החביב על החתול שלנו, החתול פשוט יסרב לאכול אותו. ישנם כמה הבדלים הנוגעים לאחסון אוכל יבש לעומת אחסון אוכל רטוב.

 

אחסון אוכל יבש לחתול

מזון יבש לחתולים זקוק לאחסון במקום קריר ויבש. תנאים אלו ימנעו אובדן של ויטמינים, וישמרו את ערכיו התזונתיים של המזון. טעמו של המזון יישמר בצורה הטובה ביותר כאשר הוא נמצא בשקית שבה נקנה. אם ברצונכם להעביר את המזון היבש למיכל או שקית משלכם – חשוב שתדעו כי ישנם אביזרי אחסון העשויים מחומרים מסוימים העשויים להשפיע על איכות האוכל וטעמו.

אחסון בפלסטיק יפגום בטעמו וריחו של האוכל, ולא ימנע משומן להצטבר מחוץ לשקית. לעומת זאת, אחסון במיכל ממתכת יכול להתאים, במיוחד כאשר מכניסים אליו את שקית האוכל המקורית.

 

אחסון אוכל רטוב לחתול

מזון רטוב יש לשמור בטמפרטורה נמוכה יותר, אך בוודאי שלא בפריזר העשוי לפגום במרקם והטעם של האוכל לחתול הבררן שלנו. הדרך הטובה ביותר לשמור אוכל רטוב שכבר נפתח הוא במקרר, שם הלחות הטבעית נשמרת בצורה אופטימלית ובחשיפה מינימלית לריחות אחרים. יש לסגור את קופסת האוכל עם פקק עשוי מתכת המתאים בהיקפו לקופסת האוכל, או בכיסוי פלסטיק.  כיסוי הפלסטיק ימנע אובדן של לחות, אך ייתכן כי לא יצליח להרחיק ריחות זרים וחמצן.

 

איזה אוכל לקנות

אוכל לחתולים מומלץ ניתן למצוא בכל רשת וחנות חיות מוכרת, וכיום ניתן למצוא חנויות רבות שגם מבצעות משלוחים עד הבית, ואין צורך ללכת ולסחוב את שקי האוכל היבש ופחיות האוכל הרטוב בעצמכם. אוכל טוב לחתול מכיל בשר כרכיב ראשון, ועשיר בחלבון מן החי, וכן בוויטמינים ומינרליים החיוניים לתמיכה בגופו של החתול ושומרים על בריאותו. הקפידו לרכוש מזון העשוי מרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים, תוספי טעם, וצבעי מאכל מלאכותיים.

 

לסיכום

גם החתול שלכם רוצה לאכול טוב – ואין זה משנה אם בחרתם לתת לו היום מזון יבש או לפנק אותו בפחית של מזון רטוב – העיקר הוא שתאחסנו את האוכל בצורה כזו שגם תשמור על בריאותו וגם תשמור על המזון שלו טרי וטעים.

בהצלחה!

מזון חתולים

 

אולי יעניין אותך גם

גור כלבים
בעלי חיים
הכירו את הגזע פודל טוי

אם אתם מכירים את הפודל טוי, אתם יודעים שמדובר בגזע הכלב החמוד ביותר שתפגשו. הפודל טוי, נראה ממש צעצוע, אבל היכולות שלו מוכיחות שהוא הרבה

קרא עוד »
מזון לגורים
בעלי חיים
איך בוחרים אוכל לגורים?

בחירה של אוכל לגורים צריכה להתבצע תוך ידע מעמיק בתחום. שכן, גורים של כלבים, בדומה לתינוקות של בני אדם, הם יצורים קטנים שצריכים אוכל מזין

קרא עוד »