חיפוש

איך לעצב מטבח קטן חסכוני במקום ויעיל לתפעול

מי לא אוהב מטבח גדול? שאפשר לזרוק על השיש כל מכונת קפה או כלים שרק תרצו? אך לפעמים יש דירות בהם המטבח קטן ועדיין צריך להשתמש בו בתבונה. אז איך כדאי לכם לעצב מטבח קטן בצורה שתהייה חסכונית במקום מצד אחד אבל גם יעילה לתפעול? רמז- ניתן לעשות זאת בצורה שתיתן לו אשליית גודל ופתרונות חסכוניים. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

טרנדים למטבחים קטנים

ראשית כל נרגיע ונאמר כי מטבחים קטנים קיימים בהרבה דירות והם לא דבר כזה נורא אם עושים איתם שימוש נכון ויעיל. באמצעות שימוש בטרנדים רבים אותם ניתן לבצע על מטבחים קטנים שמצד אחד נותנים פתרונות לעניין המקום ויחד עם זאת משאירים את המטבח מעוצב ואסתטי, בכלל לא בטוח שישנה לכם שזה מטבח קטן.

 

צריכים עוד משטחי עבודה

לרוב כשיש מטבח שהוא קטן גם השיש שלו קטן וכך משטחי העבודה הם לא רבים. עם זאת, ניתן להוסיף משטחי עבודה שונים שעשויים מעץ, אבן, פורמייקה או חומר אחר, בדרך בה הם מצד אחד לא תופסים מקום ומצד שני ניתן לשלוף אותם בעת הצורך מתי שתרצו. כך מצד אחד המטבח לא יראה עמוס מידי ומצד שני כן תוכלו למצוא מקום נוסף למשטח עבודה.

 

בהיר זה למטבח קטן

מבחינת עיצובית דעו שצבעים בהירים ובעיקר לבן הם מתחברים טוב מאד עם מטבח קטן. צבע לבן יוצר איזה שהיא אשליה של גודל בשל העובדה שהוא מחזיר אור, כך הוא גורם למטבח קטן להיראות יותר מרווח. בנוסף, אם תבחרו באופן כללי עיצוב בהיר לכל המטבח כולל לארונות, למשטחים השונים, תוכלו ליצור מקום נעים וקליל. חשוב לשלב יחד עם זאת צבעים נוספים.

 

כמה שיותר בארונות

דבר נוסף שיכול להקל על עומס במטבח הוא ארונות של אחסון. כאשר ככל שתורידו עומס מהבחוץ ככה תצרו מטבח רגוע. הכוונה היא להוציא מהמשטחים כמו השיש את כל הפריטים שיש עליו ולשים בארונות אחסון.

בנוסף לכך, תוכלו ליצור אשליה נוספת כאשר תהפכו את הדלתות של חלק מהארונות לדלתות מזכוכית. ניתן ככה להביט על מעבר לדלת של הארון ודבר זה יוצר אפקט של הרחבה וגודל. חשוב לדאוג שמה שנמצא בתוך ארון מסוג זה הוא מסודר ויפה ומוסיף לעיצוב של המטבח. כך לדוגמא יפה לבחור בכוסות מיוחדות ולסדר אותן כמו שצריך.

 

בסיכומו של דבר

מטבח קטן זה אמנם לא תמיד נוח אבל יש פתרונות ליצור אותו כגדול יותר. ראשית, חשוב להוסיף משטחי עבודה בצורות שונות וניתן להפוך אותם לנשלפים. שנית, מבחינת עיצוב צבעים בהירים בעיקר לבן יצרו אשליות של מרחב ושל קלילות. בנוסף, חשוב לדאוג לאחסון בארונות כך שרוב הדברים ימצאו שם ולא על השיש. הוספה של דלתות מזכוכית ת גם היא להוסיף לתחושת מרחב.

מטבח

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »