חיפוש

איך לנקות את התמונות שתלויות על הקיר בבית

כולנו מכירים את התמונות שתלויות לנו בבית באין מפריע ותורמות רבות ליופיו ולעיצובו של הבית.

ישנן תמונות פשוטות שיכולות לנוע בין כמה שקלים בודדים, ויש תמונות מאוד יקרות ומושקעות, שניתן לרכוש גם בעשרות אלפי שקלים.

בכדי לשמור על התמונות שלנו מנזקי מזג האוויר והבית, יש לשמור על הנקיון שלהן ולשים על זה דגש, ובכך להנות מתמונות השומרות על איכותן גם שנים קדימה בזכות הניקיון והשמירה עליהן.

 

היופי שבפשטות

בכדי לשמר את טיב התמונה, ולהימנע מצבירת אבק מיותר, עלינו לקחת פעם בשבוע לפחות מטלית יבשה (אם אתם ממש מתעקשים, ניתן לסחוט מטלית רטובה סחיטה מלאה ואז להשתמש בה). השימוש במטלית יבשה הוא בכדי להימנע מהחדרת לחות או רטיבות למסגרת התמונה, כי זהו מתכון בטוח לעובש ולחיידקים. כמו כלל הרהיטים, גם התמונות שלנו סובלות אם נניח אותן במקום שהוא לא מאוורר, או במקום ספוג בלחות.

נדרש לעבור על מסגרת התמונה בצורה יסודית עם המטלית, ואם אתם רוצים לנקות את התמונה עצמה, מומלץ להשתמש במברשת לניקוי אבק ולא במטלית. המברשת תסיר את האבק מהתמונה ותחזיר את צבעה למקום.

כמו כן, במידה והתמונה התבלתה דיו, מומלץ להגיע למנקה אומנות מקצועי בשביל לא להזיק לתמונה יותר.

 

דאגו גם למטלית שלכם

בעת הניקוי, מומלץ מאוד להעביר מטלית על התמונה ולאחריה לטבול אותה במים חמים כחצי דקה. לאחר זמן זה, לסחוט אותה מחדש ולבצע שוב את הפעולה. ניקוי המטלית הוא חלק עיקרי בניקוי התמונה ובשמירתה, מכיוון שאם המטלית מלוכלכת, אף לו במעט, היא עלולה להשאיר כתם על התמונה ואז המצב רק יחמיר ונהפוך אובדי עצות. לכן, הקדימו תרופה למכה ודאגו לכך שהמטלית שלכם תהיה נקייה ויבשה ככל האפשר.

 

מה שלא רואים – לא כואב

בעניין זה, מה שלא רואים מאוד כואב. כשאתם באים לבחור אתר תמונה לרכישת תמונות, עליכם לוודא את שמירתה, ואת נקיונה. אם לא תקפידו על התבוננות בה וחקר מעמיק, תוכלו שלא להבחין אולי בעובש המתחיל להתפשט ברחביה, או בכתם קטן שנוצר במשך הזמן. חשוב לטפל בתמונה עם מים ומטלית נקייה לחלוטין.

נקודה נוספת היא, שאסור כלל להשתמש בחומרים כימיים לניקיון, לדוגמה אציטון, כי זה יהרוס את התמונה בצורה מוחלטת. אין לערב בניקיון התמונה דברים שהם לא מים ומטלית נקייה, אחרת התמונה תלך לפח או שתצטרכו לשלם הרבה בכדי להחזיר אותה לקדמותה.

 

תמונה בלויה – לא בביתנו

יש המון שיטות ניקוי לחפצים רבים. אך התמונה שלנו היא נושא אחר מהשאר. יש להתייחס לתמונות שלנו בצורה עדינה ומחושבת, שכן טעות אחת קטנה והסיפור נגמר. כמו כל החפצים בבית, גם התמונות דורשות ניקוי בכדי לשמור על עיצוב הבית ועל סגנונו המיוחד. בשביל לנקות את התמונה, לא צריך יותר מידי. רק אבחנה טובה ואהבה לתמונה.

פינת ישיבה

 

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »