חיפוש

איך לבחור קבלן הריסה ושיפוץ לבית

אחת הבחירות הקריטיות שלא תמיד אנו שמים בראש סדר העדיפויות ועליה צריך לתת את הדעת היא כאשר אנו צריכים להחליט מי יהיה קבלן השיפוצים או ההריסה של בית החלומות

או בניין המגורים שאנו עתידים לבנות.

הרבה סידורים, הכנות והחלטה על אדם אחד, אמין ונכון שיוזיל את עלויות הבנייה, יהיה מקצועי ויתקתק עבודה (גם זה חשוב). מה שיגרום להמון שקט נפשי והבטחה כי הוא האדם

הנכון.

ובכן, החלטנו שאנו בונים בית. יש לנו שטח, תקציב ואנו חייבים שזה יקרה כמה שיותר מהר כי כל רגע מחוץ לבית יהיה כרוך בהמון הוצאות שאנו מעדיפים לחסוך מאיתנו. טעות בבחירה של קבלן ראוי יכולה להוביל אותנו למפח נפש לא פשוט, לילות ללא שינה והרבה כסף שייזרק. אז כיצד מאתרים קבלן ראוי, מקצועי ואמין שרשום כאיש עבודה עם ניסיון מוכח. הנה לפניכם כל הקריטריונים לבחירת אחד כזה.

 

  1. רישיונות חביבי. רישיונות.

כמו בכל שוק מקצוע ישנם הרבה טוענים לכתר שרוצים את כספכם, ולכן איפה שמסתובב כסף גדול ישנם כאלו שיציעו את עצמם ללא ניסיון מספק ויעשו הרבה טעויות על חשבונכם, לכן דבר ראשון כדאי לבדוק האם האדם שפניתם אליו עבר הליך של רישום כקבלן שיפוצים ושמעתם עליו יותר מכמה המלצות על שיפוץ כזה או אחר שביצע. אפשר למצוא ברשת לפי חיפוש, אך לשים לב שלא קודם על ידי תשלום וההמלצות שכתובות עליו אמינות ונכונות. קבלן שיפוצים רשום מחייב אותו להיות בוגר בית ספר להנדסאים ואחד שעבר הכשרה מתאימה שבזכותה עבר בחינה ונרשם בפנקס הקבלנים. הנתונים מראים כי מתוך 18000 שעובדים בתחום רק 2000 הם בעלי רישיון תקין ואת אלו שרשומים אפשר למצוא באתר של משרד הבינוי והשיכון.

 

  1. מומחים בלבד

כמו שנבחר שלא לאכול במסעדה איטלקית בורגר, אלא נעדיף את הפיצה שלהם כך צריך לבחור קבלן הריסה ושיפוץ. תחומי השיפוץ הם רבים יש המתמחים בבניית השלד ויש כאלו שמתעסקים בחשמל, הריסה או ריצוף חלונות ודלתות, ולכן, אם עיקר העבודה שלכם היא צבע וטיח חפשו קבלן שמתמחה בזה לפני הכל וזה יבטיח לכם עבודה מקצועית וביטחון כי הוא יעשה את עבודתו בדרך המקצועית והאמינה ביותר.

 

  1. עבודות קודמות

אל תתעצלו ללכת ולראות עבודות קודמות של הקבלן הנבחר וזאת עוד לפני שהכרזתם מולו על תחילת עבודה. במהלך הסיורים שבהן הוא יפגין את טיב עבודתו תיתקלו בלקוחות שלו, בשביעות הרצון שלהם ותראו מול עיניכם את ידיו ותעמדו על טיב עבודתו. כמובן שההמלצה החמה היא לעשות הכנה מקדימה, ללמוד את תחום לעומק, לברר על אופן העבודה הנדרשת וכך תוכלו להכיר אותו יותר טוב להתרשם מאיכות העבודה שלו.

 

  1. ביטוח

כמו בכל דבר אחר. גם כאן. אל תקלו ראש בביטוחים שעשה הקבלן. בקלות תוכלו לבדוק אם הקבלן מחזיק בידיו ביטוחים הכוללים אותו ואת הצוות שלו: קבלן המשנה, רכוש, עובדים וגם תביעות מצד שלישי. קיום הביטוחים מהווה שקט גדול שישחרר אתכם מנזקים כאלו ואחרים שיכולים לפגוע בכן ולגרום לכם לשאת באחריות כמו: פגיעות גוף של עובדים, פגיעה באנשים שנכנסו לאתר וכד'.

 

לסיכום

בחירת קבלן שיפוצים היא עבודת שטח חשובה שצריכים לעשות וחשוב לא להמעיט בערכה. ניהול נכון של עבודת השיפוץ יכולה לחסוך לא מעט זמן, הרבה מאוד כסף ובעיקר שקט אמיתי וחיוך רחב כל הדרך אל הבית הנחשק.

 

בעל מקצוע ובית

אולי יעניין אותך גם