חיפוש

איך גינה מטופחת משפיעה על האווירה בבית

כיום, אחד הטרנדים הצומחים והפופולריים ביותר בתחום הבית והעיצוב הוא עציצים.

בתוך המשרד, חדר האמבטיה, חדר השינה או בגינה האורבנית שלכם – עציצים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית והתחזוקה היום יומית.

עם זאת, העציצים בביתכם לא רק תורמים לעיצוב הפנים – יש להם תרומה ממשית לבריאות ולהיבטים נוספים באווירה הביתית.

ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המידע על איך הגינה המטופחת שלכם משפיעה על האווירה בבית.

 

גינה מטופחת ותרומתה לאווירה בבית

כאמור, מעבר לתרומה האדירה שיש לגינה מטופחת בעיצוב הפנים וביצירת נוף הנשקף מדלת ההזזה, יש לגינה מטופחת אף תרומה בריאותית.

האוויר שאתם נושמים הופך להיות איכותי ועשיר יותר בחמצן, הנשימה נעשית טובה יותר ואפילו העור סובל פחות וגירויים ויובש. עם כל היתרונות הבריאותיים, לגינה מטופחת יש השפעה אדירה על האווירה בבית.

 

אווירה מרגיעה ושלווה

ראשית, גינה מטופחת ידועה ביכולתה ליצור אווירת רוגע ושלווה. הן אם הנוף הנשקף מהגינה נכנס פנימה ונראה דרך חלון או דלת היציאה לגינה, וגם אם מדובר במרחב ישיבה או עבודה בגינה מוקף עציצים וצמחים בגידול הידרו.

 

אווירה ביתית וטבעית גם בלב העיר

אחד היתרונות הגדולים בגינה מטופחת היא מקום מפלט שקט וטבעי, גם אם הדירה נמצאת בלב העיר. את עיצוב הגינה ניתן לשנות כך שיתאים בצורה המושלמת למפלט עבורכם – צמחים מטפסים על פרגולה, עציצים גבוהים או נותני צל, כך שתרגישו הכי בבית בעולם.

 

יצירת תחושת התחדשות והשראה

הצבע ירוק מסמל צמיחה, התחדשות ורוגע בתרבויות רבות. גינה מטופחת המוקפת ירוק ומלאה בצמחים נוספים מסייעת ליצירת מרחב השראה המקדם צמיחה והתפתחות.

עבודה (אפילו אם על מחשב) בגינה מטופחת או מולה מסייע לריכוז ולהעלאת המוטיבציה. בנוסף, בגינות בגודל מתאים ניתן לקיים אימונים, מדיטציה או כל מה שיסייע בריכוז והרוגע לתפקוד מיטבי.

 

לקיחת אחריות וטיפול בפרויקט משותף

אחד היתרונות הגדולים הגלומים בגינה מטופחת היא הצורך בעבודה משותפת עליה. אמנם סעיף זה עלול לעתים להיראות כחיסרון, אך עבודה משותפת על גינה יכולה לייצר תחושת אחריות, שיתופיות ואף עצמאות של הילדים בטיפול במשהו שזקוק לעזרתם.

דבר זה יכול לסייע ליצירת אווירה טובה בבית ואף לשיפור הקשב והמודעות של הילדים לביצוע המשימות השותפות ותחזוקת הבית.

 

לסיכום

לגינה מטופחת בבית יתרונות רבים מספור. היא אמנם דורשת תחזוקה, טיפול ולעתים הסתייעות באיש מקצוע, אך יתרונותיה עולים על חסרונותיה. יחד עם היתרונות התורמים לאווירה בבית ויוצרים סביבה ביתית, נעימה ורגועה, לצמחים יש סגולות בריאותיות רבות.

לפרויקטים נוספים בגינות המאפשרות זאת רצוי אף לשלב עשבי תבלין או אף עצי פרי – כך, יחד עם הטיפול והיופי המוסיף לעיצוב הבית, תוכלו לאכול ולהשתמש בתבלינים, פירות וירקות מהגינה שלכם – אורגניים, טבעיים ומעמל כפיכם.

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם

תיקון מוצרי חשמל
הכל לבית
תיקון מוצרי חשמל

למרות שתרבות הצריכה המהירה של ימינו מעודדת החלפת מוצרי חשמל תכופה, לא כדאי להתעלם מהיתרונות המשמעותיים של תיקון מוצרי חשמל. מעבר לעניין החיסכון הכלכלי הברור

קרא עוד »
מזרון זוגי
הכל לבית
כך תשפצו את חדר השינה!

שיפוץ חדר השינה שלך יכול להפיח חיים חדשים בחלל המגורים שלך, ליצור מקלט נעים ומתחדש. בין אם אתם מחפשים לעדכן את הסגנון הכללי, לשפר את

קרא עוד »

מנעול ביומטרי   בעולם של היום, האבטחה היא בעלת חשיבות עליונה, ומנעולים ומפתחות מסורתיים אינם מספיקים עוד כדי לשמור על הבתים, המשרדים וחפצי הערך שלנו

קרא עוד »
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה
הכל לבית
כיצד מעצבים בית שצועק יוקרה?

עיצוב בית יוקרתי דורש הקפדה על פרטים, חומרים איכותיים ותחושה כללית של אלגנטיות ותחכום. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור בית ש"זועק"

קרא עוד »